• Anonym (Fisabeth)

Jätte gasig mage

Jag är extremt fisig i mage hela tiden och har varit i flera år. Är bl a laktorintolerant men jag har slutat att äta sådan produkter och då blev det lite bättre, men trots det så tror jag att jag fiser ovanligt mkt. Vad kan man göra åt det hela? Jag har hört att det fanns nått på Apoteket.

• Svar på tråden Jätte gasig mage
  • Trinity78

Det finns nåt som heter Minifom som hjälper gaser genom magen lite lättare. De minskar dock inte mängden gas.

• Frannyfine

helloj.. jag har något som heter Colon Irritable (känslig tjocktarm) av det får man bla gasig mage. Jag äter ett slags "grus" som finns på apoteket för att minska besvären med tex gaser. det heter Inolaxol..prova..?

• Trinity78

Jag har också IBS och fick rekommenderat att äta Inolaxol men jag klarade inte av att svälja det. Jag spydde upp det igen, jag tyckte att det var så vidrigt. Det är ju som att äta småsten.

• Anonym (Fisabeth)

Inolaxal har jag hemma. Jåller med om att det är jätte äckligt, man kräks nästan.

Jag tror också att jag har IBS, har funderat på det länge faktiskt. Det var nog minifom som jag tänkte på, men heter det inte nått annat när man köper det till en vuxen?

• Frannyfine

men du..har du provat den gröna förp Inolaxol? jag fick det idag. det är inte elika stora "stenar" utan smått grus det var mycket lättare för jag tyckte också att det andra är väldans svårt att inte ulka upp igen..Det var tydligen utan socker med och det är bara bra för mig som är överviktig också

• Anonym (Fisabeth)

Den ska jag absolut fråga efter

• Anonym

har oxå jobbig mage! har blivit bätttre sen ajg slutade tugga tuggummi och kolsyrade drickor. miniform e kanon men verkar först efter några dar.

Svar på tråden Jätte gasig mage