• detärjag01

Är det möjligt att bli gravid under abort?

Hej!
    Jag sitter klarvaken och mår hemskt för tillfället. Nu är det så att jag och tjejen bestämde oss för att göra en medicinsk hemabort för ca 2 veckor sedan. Nu till det knepiga, trots varningar kring sex under abort så hade vi sex en gång. Jag fick min utlösning i hennes vagina, jag tog inte ut den d.v.s. Hur ligger det till, är det möjligt att bli gravid under själva aborten, hon blöder fortfarande då det inte gått allt för lång tid. Snälla någon, hjälp!

Jag vet att det var fruktansvärt oansvarigt, jag mår illa av att tänka på hur oförsiktig och naiv vi var. Allt jag vill är att ha ett svar på denna fråga, just så att jag antingen kan lugna ner mig eller gripas av panik!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Är det möjligt att bli gravid under abort?
  • Anonym (Skydda er!)

Det är inte pga graviditetsrisken utan för infektionsrisken... Preventivmedel?!!!!!!!!

• detärjag01
    Anonym (Skydda er!) skrev 2014-04-11 23:56:14 följande:
    Det är inte pga graviditetsrisken utan för infektionsrisken... Preventivmedel?!!!!!!!!
    Det är jag medveten om och jag inser hur korkat det är att ignorera en sådan varning. Men min fråga är om hon nu möjligtvis kan bli gravid då jag kom i henne under tiden vi gör en abort, hon blöder som sagt fortfarande.
  • detärjag01

Snälla, finns det någon som kan svara på min fråga, blir helt tokig av att inte veta!
    Om risken för ytterligare en graviditet finns, är det då möjligt att ta ett dagen-efter-piller utan komplikationer för aborten?

• Tezziz81
    Tezziz81 skrev 2014-04-12 00:21:24 följande:
    Du kan va

Du kan va lugn skulle det stå .Ett dagen efter piller är inga problem om det får dig/er att må bättre. Men är inte lönt om det va mer än 74 timmar sen ni hade sex.
  • Anonym (tyra)

att man inte ska ha sex är på risken för infektion. självfallet kan man inte bli gravid under en abort. jisses.....

• detärjag01
    Tezziz81 skrev 2014-04-12 00:24:04 följande:

Du kan va lugn skulle det stå .Ett dagen efter piller är inga problem om det får dig/er att må bättre. Men är inte lönt om det va mer än 74 timmar sen ni hade sex.
    Tack för ditt svar, det uppskattas verkligen!
    Självklart skulle jag må bättre av det, men kan det "rubba" aborten så att säga? Om du förstår vad jag menar 
  • detärjag01
    Anonym (tyra) skrev 2014-04-12 00:26:59 följande:
    att man inte ska ha sex är på risken för infektion. självfallet kan man inte bli gravid under en abort. jisses.....
    Jisses...
    Det är fullkomligt onödigt att kommentera denna tråd om du ska bete dig som en jävla skithög. Vi alla sitter inte på total kompetens inom alla områden. Jag frågade då jag var orolig och inte är inläst på varken aborter eller graviditeter öht.
  • detärjag01
    Tezziz81 skrev 2014-04-12 00:32:41 följande:
    Nej, det kan inte rubba aborten..
    Tack så jättemycket för svaret Tezziz81, nu blev jag väldigt mycket lugnare. Får jag fråga varför man inte kan bli gravid trots oskyddat sex under en abort? (vill gärna veta av rent intresse) Glad
  • Anonym (tyra)
    detärjag01 skrev 2014-04-12 00:29:20 följande:
    Jisses...
    Det är fullkomligt onödigt att kommentera denna tråd om du ska bete dig som en jävla skithög. Vi alla sitter inte på total kompetens inom alla områden. Jag frågade då jag var orolig och inte är inläst på varken aborter eller graviditeter öht.
    nej, och jag finner det tragiskt att någon med noll koll på vare sig abort eller graviditet har oskyddat sex även efter att redan ha gjort en tjej gravid. sterilisering rekommenderas..
  • detärjag01
    Anonym (tyra) skrev 2014-04-12 00:37:07 följande:
    nej, och jag finner det tragiskt att någon med noll koll på vare sig abort eller graviditet har oskyddat sex även efter att redan ha gjort en tjej gravid. sterilisering rekommenderas..
    Nu är det ju så att jag erkänt mitt misstag och inser att det är fullkomligt oansvarigt på alla plan. Trots det så finns det ingen mening att bete sig illa, såvida du inte finner njutning i att klanka ner andra, i sådana fall rekommenderas sterilisering då jag inte vill se fler avkommor från dig.
  • Nenne666
    Anonym (tyra) skrev 2014-04-12 00:37:07 följande:

Fan vad du tar i. Ibland räcker det med att svara sakligt på frågan utan att köra- steriliseringssnacket. Så jävla löjligt .
  • detärjag01
    Nenne666 skrev 2014-04-12 00:45:44 följande:

Fan vad du tar i. Ibland räcker det med att svara sakligt på frågan utan att köra- steriliseringssnacket. Så jävla löjligt .
    Tack Nenne!
  • detärjag01

Så för att klargöra det hela. Trots att jag nu kom i min tjej vid oskyddat sex under aborten vi nu gör så finns det alltså ingen som helst risk att det skulle kunna dyka upp en annan graviditet några veckor efter att aborten är klar? Jag kan leva vidare och inte oroa mig d.v.s.? Glad

• Anonym (Nej)

Är man gravid och tar bort den graviditeten mha medicin stöta allt som är i livmodern ut. För att det ska bli en ny graviditet måste din tjej ägglossa. Man kan inte vara gravid och ägglossa samtidigt. Det tar någon, några veckor efter graviditeten innan mens och ägglossning kommer igång igen och man kan bli gravid.

• Anonym (Ha INTE sex!!)

Ni ska absolut INTE ha sex under aborten. Så länge som din tjej blöder ska ni inte ha sex!! Detta är jätteviktig eftersom hon kan få inflammation i livmodern som kan orsaka komplikationer t.ex att hon ej kan bli gravid igen!! Så hur sugen du och din tjej är så ska ni inte ha sex!

Ni får helt enkelt vänta med vaginaltsex! Berätta detta för din tjej så hon inte går med på det för att vara snäll.

Fixa även preventivmedel, eller använd kondom i fortsättningen när ni kan ha sex igen. (När hon blödit klart!)

• Anonym (hanna)

Under en abort å stöter ju kroppen bort det som finns i livmodern. Så även om det otroliga skulle inträffa att din tjej får en ägglossning under en pågående abort, så kommer nog det ut samtidigt. Vanligtvis tar det några veckor innan följande ägglossning efter aborten inträffar. Men kom ihåg att den ägglossningen kommer ju INNAN mensen. Ni kan inte alltså köra oskyddat tills mensen kommer igen..för då kan det finnas ett nytt befruktat ägg där..å så dyker ingen mens upp alls igen då.

Å se nu till att skydda er! För guds skull..abort är inget preventivmedel. Å sex under en abort kan ge infektioner ,som en i sin tur i värsta fall kan göra det svårt för er att skaffa barn den dagen ni verkligen vill.

Svar på tråden Är det möjligt att bli gravid under abort?