• Anonym (tacksam)

Jag trivs att bo i Sverige

Jag trivs att bo i Sverige och skulle nog inte vilja bo någon annanstans.
    Någon som håller med mig?

Glad

• Svar på tråden Jag trivs att bo i Sverige
  • Anonym (japp)

Jag håller med helt och hållet

• Anonym (tacksam)

Bo långt ifrån krig och annat elände.

• Anonym (japp)

Ja, vi som bor i Sverige är lyckligt lottade ärligt talat

• Anonym (tacksam)

Att bara kunna slå på sin TV,tända lampan är så självklart här i Sverige men inte lika självklart i många av världens andra länder

• bastardized

Jag har haft möjlighet att få besöka väldigt många länder i min yrkesutövning, i många fall under längre perioder och jag håller verkligen med dig.

Våra trygghetssystem bidrar till en trygghet som inte finns på så många fler platser, en natur som är oerhört varierande och vacker med dess årstidsvariationer. 

Folk som tycker vårt land är grått trist och tråkigt rekommenderar jag att bo o leva utomlands en längre tid.

• Anonym (japp)

Nej, det stämmer.. Här finns el dygnet runt, rent gott vatten, lugnt och tyst. Och fin natur

• Anonym (tacksam)
    bastardized skrev 2014-04-12 02:06:08 följande:
    Jag har haft möjlighet att få besöka väldigt många länder i min yrkesutövning, i många fall under längre perioder och jag håller verkligen med dig. Våra trygghetssystem bidrar till en trygghet som inte finns på så många fler platser, en natur som är oerhört varierande och vacker med dess årstidsvariationer.  Folk som tycker vårt land är grått trist och tråkigt rekommenderar jag att bo o leva utomlands en längre tid.

Vad fint skrivet
  • Anonym (tacksam)

Vårt grannland Finland gillar jag också då standarden är ungefär som i Sverige samt stt folket där är hjälpsamma

• Anonym (!)

Sverige är väldigt vackert, med vackra årstider men bo här skulle jag inte vilja inte efter 15 år utomlands :)

• Anonym (Japp 2)

Är född i Sverige men har utländska föräldrar. Jag byter inte bort Sverige mot nåt annat land i hela världen, oavsett hur varmt o skönt det kan vara i mina föräldrars hemländer. Känner mig inte hemma i deras länder-mer som en turist, trots att jag kan deras språk och kultur. Struntar i hur vädret är här-älskar Sverige. Så tryggt och säkert land.

• Anonym (tacksam)
    Anonym (Japp 2) skrev 2014-04-12 09:54:36 följande:
    Är född i Sverige men har utländska föräldrar. Jag byter inte bort Sverige mot nåt annat land i hela världen, oavsett hur varmt o skönt det kan vara i mina föräldrars hemländer. Känner mig inte hemma i deras länder-mer som en turist, trots att jag kan deras språk och kultur. Struntar i hur vädret är här-älskar Sverige. Så tryggt och säkert land.

Svar på tråden Jag trivs att bo i Sverige