• Sezzie

Istället för kaffe?

Jag planerar att börja försöka bli med barn. Har läst att koffein ökar risken för missfall. Jag är en stor kaffedrickare som dricker allt ifrån 2-8 koppar/dag så det är nog min största last..

Helst skulle jag vilja byta ut allt kaffe mot något annat- vad kan jag dricka då?

Rött te är väl koffeinfritt? Finns det koffeinfritt kaffe att köpa hem? Andra förslag?

*Tacksam*

• Svar på tråden Istället för kaffe?
  • Mirandis

Gevalia har koffeinfritt kaffe, det har jag druckit nu när jag är gravid

• E2012smamma
    Sezzie skrev 2014-04-12 09:37:53 följande:

Jag planerar att börja försöka bli med barn. Har läst att koffein ökar risken för missfall. Jag är en stor kaffedrickare som dricker allt ifrån 2-8 koppar/dag så det är nog min största last..

Helst skulle jag vilja byta ut allt kaffe mot något annat- vad kan jag dricka då?

Rött te är väl koffeinfritt? Finns det koffeinfritt kaffe att köpa hem? Andra förslag?

*Tacksam*

Koffeinfritt kaffe! Finns både brygg och nespresso. Jag drack nespressokapsarna i början och det var ett bra substitut. Har inte smakat brygg.

Nu har jag börjar dricka igen men sen slutat pga hjärtklappning/dubbelslag som jag inbillar mig blir värre av kaffe.

Däremot ska det inte vara någon fara att dricka 2 koppar om dagen.
  • Sezzie

Tack så mycket för svar! Kaffet är lite av min "napp" här hemma- har lite svårt att släppa det. Mest att jag gillar smaken & att ha något varmt att smutta på. & vid sociala sammanhang.

Springa till willys & kolla efter koffeinfri Gevalia sen! :D

Svar på tråden Istället för kaffe?