• Abbe83

Börja jobba mer och lösning för vår vovve?

Nu jobbar jag 50% som städare på samhall men nu tvingar Samhall och af mig att gå upp till 75% med tiden kommer jag bli tvingad till heltid. 
    Kanske klarar jag 75% men inte heltid för jag har troligtvis asperger. Blir jättetrött av att vara bland folk, trött av alla intryck och rutiner är jätteviktigt för mig.

På måndag kommer jag börja jobba 9.15-16.00. Då är husse ledig och han är ledig fram till påsk. Men efter påsk då jag börjar jobba igen och då husse jobbar så vet vi inte hur vi ska lösa det med vovven. Måste jag åka hem på lunchrasten så blir det jättestressigt för rasten varar i 45 minuter och det tar en halvtimme tur och retur att köra hem.

Har kontaktat det enda hunddagis som finns här i Ljungby och de har fullt. Finns hunddagis längre bort men blir för långt att köra. Letar för fullt efter nåt annat alternativ som dagmatte.
    Nån som vet hur vi kan lösa detta? 

Känner ingen här i Ljungby som kan hjälpa oss med vovven. Tyvärr bor min styvsyster för långt bort, hon är den i familjen som delar mitt hundintresse och hon är arbetslös. 

• Svar på tråden Börja jobba mer och lösning för vår vovve?
  • Ramborg

Styvsystern kanske kan bli fodervärd åt hunden i veckorna, och så hämtar ni hem den på helgerna.

42.
  • Whitetrash86

Även om du hade kunnat åka hem på lunchen är det för länge för hunden att vara själv i 7 timmar. En vuxen ensamhetstränad hund får lämnas i max 5 timmar/ dag.

Kan din man ta med hunden till jobbet?
    Sätt i lappar i området? Finns säkert någon som kan vara intresserad.
    Ni får helt enkelt åka till det andra dagiset.

• Abbe83
    Ramborg skrev 2014-04-12 12:53:13 följande:
    Styvsystern kanske kan bli fodervärd åt hunden i veckorna, och så hämtar ni hem den på helgerna.
    Skulle kunna vara ett alternativ att min styvsyster blir fodervärd åt vår hund. Men kollar först om vi kan hitta nån bra dagmatte som kan hantera en energisk schäfer i slyngelåldern. 
  • Abbe83
    Whitetrash86 skrev 2014-04-12 12:56:11 följande:
    Även om du hade kunnat åka hem på lunchen är det för länge för hunden att vara själv i 7 timmar. En vuxen ensamhetstränad hund får lämnas i max 5 timmar/ dag.

Kan din man ta med hunden till jobbet?
    Sätt i lappar i området? Finns säkert någon som kan vara intresserad.
    Ni får helt enkelt åka till det andra dagiset.
    Min sambo kan inte ta med hunden till jobbet. Har tänkt sätta upp lappar i mataffären. Vi går på grundkurs i lydnad på brukshundklubben så tänkte fråga om nån har kontakter där. 
    Känner att det blir för långt att åka till andra dagiset, det ligger 3-4 mil bort. 
  • Whitetrash86
    Abbe83 skrev 2014-04-12 13:49:01 följande:
    Min sambo kan inte ta med hunden till jobbet. Har tänkt sätta upp lappar i mataffären. Vi går på grundkurs i lydnad på brukshundklubben så tänkte fråga om nån har kontakter där. 
    Känner att det blir för långt att åka till andra dagiset, det ligger 3-4 mil bort. 
    Låter bra.
    Förstår att det är långt, men ni kan ju som sagt inte lämna hunden hemma heller.
    Hoppas att ni hittar någon som kan hjälpa.
  • Abbe83
    Dexter dot com skrev 2014-04-12 17:05:31 följande:
    Men var det inte din sambo som jobbar natt och är hemma om dagarna?
    Han sover på dagarna inför han ska jobba.. Måste få sova sina timmar och ostört för att sen orka jobba 12 timmars pass. Han brukar gå upp kl 15.00 så eventuellt kan hunden klara sig så länge. Men känns bäst om vi hittar ett bra hunddagis eller dagmatte så hunden för sällskap när jag jobbar och min sambo får sova ostört. Hunden skäller ibland, om nån kör förbi vårt hus och då väcker han min sambo.  
  • Dexter dot com
    Abbe83 skrev 2014-04-12 17:57:31 följande:
    Han sover på dagarna inför han ska jobba.. Måste få sova sina timmar och ostört för att sen orka jobba 12 timmars pass. Han brukar gå upp kl 15.00 så eventuellt kan hunden klara sig så länge. Men känns bäst om vi hittar ett bra hunddagis eller dagmatte så hunden för sällskap när jag jobbar och min sambo får sova ostört. Hunden skäller ibland, om nån kör förbi vårt hus och då väcker han min sambo.  
    Ok, då förstår jag :)
Svar på tråden Börja jobba mer och lösning för vår vovve?