Börja jobba mer och lösning för vår vovve?
Nu jobbar jag 50% som städare på samhall men nu tvingar Samhall och af mig att gå upp till 75% med tiden kommer jag bli tvingad till heltid.Kanske klarar jag 75% men inte heltid för jag har troligtvis asperger. Blir jättetrött av att vara bland folk, trött av alla intryck och rutiner är jätteviktigt för mig.
På måndag kommer jag börja jobba 9.15-16.00. Då är husse ledig och han är ledig fram till påsk. Men efter påsk då jag börjar jobba igen och då husse jobbar så vet vi inte hur vi ska lösa det med vovven. Måste jag åka hem på lunchrasten så blir det jättestressigt för rasten varar i 45 minuter och det tar en halvtimme tur och retur att köra hem.
Har kontaktat det enda hunddagis som finns här i Ljungby och de har fullt. Finns hunddagis längre bort men blir för långt att köra. Letar för fullt efter nåt annat alternativ som dagmatte.
Nån som vet hur vi kan lösa detta?
Känner ingen här i Ljungby som kan hjälpa oss med vovven. Tyvärr bor min styvsyster för långt bort, hon är den i familjen som delar mitt hundintresse och hon är arbetslös.