• Idddaa

Blir så lessen !!

Är gravid med mitt tredje barn ! Denna graviditet är jag väldigt orolig att bebsien inte lever ! Är i vecka 16+4! Har inte börjat känt nått eller jag vet inte 😊 mina andra barn va jätte sena med att röra sig i magen ! Men har ringt till kvinnokliniken och berätta att jag är orolig att jag vill komma in och göra ett ultraljud för jag ska göra ultraljud den 28april! Men orkar inte vänta till dess ! Men hon säger att va inte orolig du för vänta tills du ska göra ultraljudet ! Jag bli så lessen ! Varje dag så väntar jag på att man ska känna nått ! Med vänlig hälsning, Ida

• Svar på tråden Blir så lessen !!
  • DevilsDaughter

Hej!
    V16 är ganska tidigt att känna och det är inte alls ovanligt att man inte känt nåt än då! Kan du inte boka ultraljud på en privat klinik så att de kan stilla din oro?

• Kia82

Var inte orolig. Jag har varit gravid ett flertal gånger och känt allt mellan vecka 15 och 19, beror ju mycket på var moderkakan sitter och hur pass aktiv den lille är, är väldigt individuellt.

• Idaoda

Hej Ida!

Jag är också i vecka 16 nu & jag är oerhört orolig, rädd om den inte lever men sett hjärtat slår och bebben rör sig när jag gjorde ul den 26 mars och ska ha ul igen den 5 maj. Orolig varje dag och natt samt är rökare (inte stor rökare) men håller på att minska & minska och strax är det helt slut med dumma saken.. ser att man bör inte vara orolig men du och jag kan hålla i varandra och håller tummarna åt varandra att allt ska gå bra. Hur mår du nu?

Kram Ida (jag heter också Ida hihi)

• Idddaa

Hej Ida :) Skickat ett mail till dig ! Visst är det jobbigt att vara orolig ! Ingen hjälp får jag heller :((

• Idddaa

Hej ! Om man kräks fortfarande så borde bebisen leva eller ?

• Limalie

Försök slappna av, det är inte så långt kvar nu till 28:e april.

De kan inte göra UL så fort folk är oroliga, och det är helt normalt att inte känna bebisen än. Du kan ha moderkakan i framvägg också vilket gör att det kan kännas senare. Har en kompis+min syrra kände inte förrn i v 23 pga moderkakan i framvägg.

• kristin88

Samma här, jag är väldigt orolig.

jag har haft blödningar sen vecka 6 fram till vecka 12 med någon enstaka paus, nu har det vart uppehåll i två veckor, men det kom tillbaka som ett brev på posten här om dagen. är i vecka 16 (15+1).

Men har inte haft något ont i magen.

tyckt att jag känt rörelser , men kanske inbillning och att det är tarmarna.

Är livrädd att det inte ska finnas något på UL den 12 Maj,

Känner inte växtvärken som det flesta känner, ömmade brösten har försvunnit, kan känna ibland bara.

BM tycker det inte är någon fara. Utan gör det inte ont. såå ja då ska det inte vara någon fara. Men denna jävla oron.
  • Idddaa

Jag ska på ultraljud om 1v idag ! Men jag har börjar må dåligt igen illamående och trött ! Men inte känt nått än eller jag vet inte! Min sambo sa igår när vi låg nära varandra att han kände nått ! Så nu kan denna vecka gå fort ! Men jag har ju spiralen kvar fast jag är gravid !

• Kia82
    kristin88 skrev 2014-04-20 10:28:47 följande:
    Samma här, jag är väldigt orolig.
    jag har haft blödningar sen vecka 6 fram till vecka 12 med någon enstaka paus, nu har det vart uppehåll i två veckor, men det kom tillbaka som ett brev på posten här om dagen. är i vecka 16 (15+1). Men har inte haft något ont i magen. tyckt att jag känt rörelser , men kanske inbillning och att det är tarmarna. Är livrädd att det inte ska finnas något på UL den 12 Maj, Känner inte växtvärken som det flesta känner, ömmade brösten har försvunnit, kan känna ibland bara. BM tycker det inte är någon fara. Utan gör det inte ont. såå ja då ska det inte vara någon fara. Men denna jävla oron.

Jag hade småblödningar dagligen fram till vecka 12 men därefter ingenting och jag har inte haft så med de tre tidigare barnen så för mig var det väldigt chockartat och jag trodde inte att bebben skulle överleva. Är nu i vecka 31 och lilltjejan mår fin-fint. Jag kände inte heller av mycket växtvärk så tidigt utan det kom först senare.
  • kristin88

För oss gick det åt helvete.

Fostret hade dött i vecka 11, Och upptäcks nu i vecka 16.

Lycka till :)

• Idddaa

Va tråkigt och höra Kristin88:(

Hoppas verkligen inte det är så för oss !

Gjorde du ett ultraljud och såg det ?

• kristin88

Ja jag gjort ett vul och ett vanligt ul, gjorde två gånger dagarna efter varandra.

• Idddaa

Igår så gjorde jag ultraljudet :) bebsien levde och mådde bara bra :)

Svar på tråden Blir så lessen !!