• Anonym (Fiskprinsessa)

Missa flyg för att hjälpa annan?

Du springer till tåget för att hinna med-hinner du inte med detta tåg så missar du ditt flyg. Du och en till person är ensamma på stationen. Du vill ta dig ner för rulltrappan för att ta dig till perrongen där tåget står. När du springer ner för trappan så ser du hur en person snubblar och faller ner för alla trappor och skadas blodigt. Om du stannar krav och hjälper så missar du tåget och ditt flyg. Ingen annan person finns på stationen som kan hjälpa till. Vad hade du gjort ?

Känner en som var med om detta

• Svar på tråden Missa flyg för att hjälpa annan?
  • HereIcome

Jag hade stannat, tveklöst. (Men efteråt hade jag säkert muttrat rejält.)
    Fast valet är ändå självklart - jag stannar och hjälper

• Anonym (Fiskprinsessa)
    HereIcome skrev 2014-04-12 19:17:06 följande:
    Jag hade stannat, tveklöst. (Men efteråt hade jag säkert muttrat rejält.)

Fast valet är ändå självklart - jag stannar och hjälper

Du är en fin människa. Idag ska du känna att du är en god person!!!!
  • Anonym (Fiskprinsessa)
    Lena skrev 2014-04-12 19:18:40 följande:
    Stannar om jag ser det.

Vilken fin person du är
  • Frontline

Självklart hade jag stannat och hjälpt till sen hade jag tagit en taxi för att hinna till flyget eller kanske hinna till nån station längre fram för att komma med tåget...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Beror)

Beror på vad för flygresa det är.
    Men annars man meddela personen att du ringer efter hjälp. T ex länstrafiken om det inte ser så allvarligt ut för då hade jag ringt 112.

• Queenie70

Jag vet fan inte. Har svårt att se att jag någonsin skulle vara så sent ute till ett flyg. Skulle det vara ett jobbflyg skulle jag kunna missa det. Skulle det vara ett flyg till en privatresa som jag kämpat för att spara till och ett stopp verkligen garanterat skulle göra att resan gick förlorad så kan jag

Faktiskt inte svära på att jag skulle stanna även om jag gärna vill tro det. Kanske skulle jag rusa vidare samtidigt som jag ringde 112,

• Anonym (ssk)

Stannat. Står i bland stämplat i pannan att jag jobbar i sjukvården xör ofta vänder sig äldre till mig med frågor om vägbeskrivning o dyligt när jag är ute.

• Alshain

Det är ju inte helt svart eller vitt. Till att börja med beror det ju vad det är för flyg, och hur viktigt det är att hinna med. Sedan spelar det ju roll hur allvarligt skadad den andre personen är och vem denne är.

En stor redig karl som skrapar upp ett jack i pannan men svär högljutt och borstar av sig... då hade jag mest stannat till och frågat om allt var ok och sedan skyndat vidare. 

En äldre dam som ramlar och blöder kraftigt och inte svarar på tilltal, då hade jag givetvis stannat och ring ambulans. 

• Anonym (Emelie)

Stannat såklart. Sen hade jag ringt taxi och hoppats på det bästa

Svar på tråden Missa flyg för att hjälpa annan?