• Helisa

    Bärsele för långa personer

    Min man är nästan 2 m lång och jag är ca 3 dm kortare. Vi ska skaffa en bärsele till vårt kommande barn. Är det någon som har positiva eller negativa kommentarer när det gäller ett visst märke eller modell av bärsele med anledning av att du eller din parter är extra lång?

  • Svar på tråden Bärsele för långa personer
  • Masken84

    Vi har en manduca där sitter vikten på höfterna. Och selen som man har över axlarna är mycket bra att spänna i olika storlekar jag är 160 cm lång och sambon närmare 190cm lång. Fungerade hur bra som helst på oss båda dock ville inte dottern sitta i den så vi har använt den Max 5 gånger :) hehe

  • rödtopp

    Manduca funkar skitbra ! Jag och min sambo turades om att bära minstingen. Han 190 jag 167!


    Mamma till Oscar-91,Wilhelm-94,Isabella-05 & Thor-08
  • Flickan och kråkan
    Gaytjej skrev 2014-04-15 22:45:29 följande:
    Den här bärselen är himla fin www.wearababy.com/shop/full-buckle och en kompis som har är nöjd. Jag har provat och hade gärna köpt en sån, om jag inte tyckt att bärdonskvoten var fylld... Denna sele sys upp efter de val man gör - t ex längd på axelremmarna.
    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfami...

    Jag ska köpa en toddler eller ev. pre school till min yngsta. Måste passa på då det är sista barnet . Väntar ut värsta "gnagar-perioden" här bara. Gnagt hål på boban hittills. Såg en sydd av en Oscha Matrix.......så fiiiiiiin. Fast just det har jag inte råd med, får bli en girasol.
Svar på tråden Bärsele för långa personer