• bubele

Katter som apporterar

Hur många av er har katter som apporterar? Min katt springer och hämtar leksaker (fast egentligen är gummiband favoriten) och sen skall man kasta dem över hela rummet, så fångar han dem och kommer tillbaka med dem i munnen. Sen skall man fortsätta tills han tröttnar . Om man inte kastar börjar han knorra högljutt. Favoritstunden är när man gått och lagt sig i sängen, ibland vaknar jag med massa leksaker under kudden för att jag inte orkat kasta iväg dem på natten och måste gömma dem för honom

• Svar på tråden Katter som apporterar
  • Honey1982

min ena kisse apporterar oxå.. speciellt fjädervippor då fjädrarna ätits upp

• Frågis

Oja! Min Lucifer apporterar! Så mysigt ( och bekvämt ) när man kastar en leksak och han ger den tillbaka i handen!

Lucifer är en Ocicat, har även en tjej som är ocicat, hon heter kimba, men hon har inte riktigt lärt sig hur man ska göra ännu! *skratt*

• TessaLisa

2 av 3 katter apporterar här. Favoritleksakerna att apportera är såna där små skinnråttor.

• smultronbubbla

Min katt gjorde så i början.
    Vi gör silverbollar (som vi kallar dem) av aluminiumfolie och hon fullkomligt älskar dem!
    Hon sprang efter den i en faslig fart, tog den i munnen, kom tillbaka och la den framför oss. Såååå gulligt

Nu har hon fattat att hon inte är en hund, så nu kommer hon inte tillbaka med dem

Ibland händer det, men inte ofta.

• Madeleonten

Humla apporterar ihopknycklade papperstussar. Hon hämtar även andra saker men just papper är favvisen.
    Sen apporterar jag själv också. Min katt Bailey har tränat mig till fulländning. Jag ska kasta leksaksråttan så springer han efter sen sitter han & vid leksaken & tittar uppfordrande (räcker inte det så har han mystiska läten för sig så jag ska fatta) på mig för att jag ska lubba dit & kasta igen ;o)))

• Medusan

Haha, jag har också en katt som apporterar. Hon kan hålla på hur länge som helst och allt man behöver göra är att softa i sängen eller soffan eftersom hon alltid kommer tillbaka med det man slänger iväg. Favoritleksaken är ett gammal ihopknytet skosnöre eller mina hårsnoddar

• pcotjej

Jag har 2 katter den ena apportera ibland och den andra apporterar jämt och kan hålla på långa stunder, det är så gulligt!!!! Kommer men bollen och lägger nedanför fötterna eller lägger i handen.

• tjoosan

Min systers katt (R.I.P) apporterade tennisbollar. Strax ovanför huset där hon bodde fanns en tennisbana där Trollet hämtade bollar. Dom bodde på nedervåningen och kunde därför ha fönstret öppet så att Trollet kunde hoppa in och ut.
    Då och då kunde hon höra studsande ljud i köket. Då hade han varit på sin samlings runda :)

• Larzon

Skoj!!! Min katt Kalle apporterar oxå, han hämtar både bollar och råttar eller vad man nu kastar. Kommer tillbaka och placerar sakerna vid ens fötter. Favoriten är väl att kasta saker ner för trappan, blir dock lite rädd att han ska slå ihjäl sig som det dundrar låter när han springer nerför... hihi...
    Katterna i stallet lärde jag oxå att apportera, en kunde även sitt och rulla runt.
    Dom är för härliga våra djur....

• Chutzpah

Våran liile Bob-cat apporterar. Men bara hopknycklade kvitton. Han är galen i kvitton. Han gör inbrott i väskor och lådor för att komma åt dem. När man kommer hem från affären kastar han in sig i kassar & påsar för att komma åt dem. Egentligen borde han heta Kvitto-Bob istället för bara Bob.

• oOoJOYoOo

Vi har en som man kan bli GALEN på ...Han är tolv år heter Nisse och har en leksaksmus som han tar i munnen sätter sig på bästa tv-sändningstid och MJAUAR till någon kastar hans mus så han får springa och hämta den sen likadant om och om och om igen ...Man försöker kasta så långt det går så man slipper kasta så ofta

• Jii

Min "lilla" katt gör så med vissa favvoleksaker. Skinnråttor helst vita och så en rosa boll med piggar. Vi har fått lägga undan just de leksakerna annars gör hon oss galen. Katten är av ras ocikatt.

Svar på tråden Katter som apporterar