Du måste logga in för att svara i en tråd.

• FLouise

Vattenkokare med temperaturkontroll?

Jag letar vattenkokare febrilt. Har läst mycket bra om Philips HD4685, som värmer till 40 grader vilket jag ju vill ha till ersättningen - men den säljs inte längre! Skrikandes

Krups har en som värmer till 50 grader, men det måste vara 40 för annars dör probiotikan jag har i ersättningen... 

Någon som har ett bra tips på en prisvärd, robust vattenkokare som värmer till 40 grader (gärna andra inställningar också)? 

• Svar på tråden Vattenkokare med temperaturkontroll?
  • Millan83

Häv i en skvätt kallvatten då? Vi har en med temp, oumbärlig när det kommer till flaskmatning! Dock har vår 40,80,90,100. Saknar 60...

• Sous

Vi köpte en på jula där man kan reglera själv till önskad temp. Tror 40, 70 och 100 är förinställda och sen trycker man bara på plus och minus för att komma dit man vill. Är i metall och var inte dyr. Menuett, heter den.

• FLouise

Tack för svar.

Jag vill inte hålla på med att hälla i kallvatten längre, det blir lätt för kallt eller för lite. Dessutom vet jag ju inte om det råkar vara någon grad för varmt, och då är det ju adjöss med de goda bakterierna.

Det här med temperaturkontroll är oumbärligt som sagt, ska kolla på Jula, tack för tips!

• Mudshark
    FLouise skrev 2014-04-15 15:05:37 följande:
    Tack för svar.

Jag vill inte hålla på med att hälla i kallvatten längre, det blir lätt för kallt eller för lite. Dessutom vet jag ju inte om det råkar vara någon grad för varmt, och då är det ju adjöss med de goda bakterierna.

Det här med temperaturkontroll är oumbärligt som sagt, ska kolla på Jula, tack för tips!
    Ett tips när du köpt kokaren med termostat; kontrollmät temperaturen. Du ska nog inte lita på termostaten i kokaren. Särskilt inte om en grad kan vara avgörande
  • kiwii

Beställde min från net on net. kanon nöjd men den: )

Svar på tråden Vattenkokare med temperaturkontroll?