• Liv82

Hur räkna ut bim med oregelbunden mens?

Hej!
    Jag har testat positivt (två dagar på raken med stegring) och ska egentligen ha mens om 2-4 dagar (28-30 dagars cykel). Hur räknar jag då ut bim? Tänker mig att jag nu är bim-4 iom att det är dag 30 om 4 dagar. Eller kan jag räkna annorlunda beroende på när ÄL (12 dagar sedan) var? Jag är nybörjare och kan inte alls det här. Nån med mer vetskap? :) 

• Svar på tråden Hur räkna ut bim med oregelbunden mens?
  • jessi84
    Liv13 skrev 2014-04-13 08:36:53 följande:
    Hej! Jag har testat positivt (två dagar på raken med stegring) och ska egentligen ha mens om 2-4 dagar (28-30 dagars cykel). Hur räknar jag då ut bim? Tänker mig att jag nu är bim-4 iom att det är dag 30 om 4 dagar. Eller kan jag räkna annorlunda beroende på när ÄL (12 dagar sedan) var? Jag är nybörjare och kan inte alls det här. Nån med mer vetskap? :) 

Jag är också nyoch är osäker på vad detta med BIM är.
  • Liv82
    jessi84 skrev 2014-04-13 08:42:55 följande:

Jag är också nyoch är osäker på vad detta med BIM är.
    BIM (beräknad inte mens) = Dag 1 på mensen fram till dag 1 på nästa mens. Jag brukar ha en cykel om 28-30 dagar, det är olika varje månad, så jag vet inte hur jag bör räkna nu då jag är gravid. När beräknad mens är, om det är 30 som jag hade förra månaden, eller 28 som månaden dessförinnan? 
  • jessi84
    Liv13 skrev 2014-04-13 08:49:21 följande:
    BIM (beräknad inte mens) = Dag 1 på mensen fram till dag 1 på nästa mens. Jag brukar ha en cykel om 28-30 dagar, det är olika varje månad, så jag vet inte hur jag bör räkna nu då jag är gravid. När beräknad mens är, om det är 30 som jag hade förra månaden, eller 28 som månaden dessförinnan? 

Vet inte riktigt. Blir så förvirrad på allt man ska ha koll på.
  • Vickan I

Gratttis, fast varför måste du veta när BIM är? Du har ju redan plussat? Du vet ju tydligen när du hade ÄL och det är det viktiga. Då kan man beräkna BF (beräknad födsel) från ÄL-datumet.

(¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 & Axel 111010♥ ¸.?°´¯)
  • Liv82
    Vickan I skrev 2014-04-13 09:35:52 följande:
    Gratttis, fast varför måste du veta när BIM är? Du har ju redan plussat? Du vet ju tydligen när du hade ÄL och det är det viktiga. Då kan man beräkna BF (beräknad födsel) från ÄL-datumet.
    Tack! :) Jag fick ett tidigt missfall förra månaden (innan bim) så därför är jag lite orolig denna gång. Dock blev plussen svagare den gången, och nu tvärtom, så jag har en bra känsla. Dumt att testa tidigt (jag vet :) ) men har haft utomkvedshavandeskap och av andra anledningar valde jag att testa tidigt även denna gång. 
  • carrolinea
    Liv13 skrev 2014-04-13 09:38:16 följande:
    Tack! :) Jag fick ett tidigt missfall förra månaden (innan bim) så därför är jag lite orolig denna gång. Dock blev plussen svagare den gången, och nu tvärtom, så jag har en bra känsla. Dumt att testa tidigt (jag vet :) ) men har haft utomkvedshavandeskap och av andra anledningar valde jag att testa tidigt även denna gång. 

Hoppas det går bra och lycka till😍 Du vet när mensens första dag var då kan du räkna utifrån den eller när du hade äl. Du vet ju på ett ungefär och får ett besked snart när du gör ett ul.
  • Liv82
    carrolinea skrev 2014-04-13 09:44:09 följande:

Hoppas det går bra och lycka till😍 Du vet när mensens första dag var då kan du räkna utifrån den eller när du hade äl. Du vet ju på ett ungefär och får ett besked snart när du gör ett ul.
    Hur räknar jag? Mensens fösta dag var 18 mars, positivt ÄL-test 1 april. Brukar ha 28-30 dagars menscykel. Har haft 13, 11 och 14 lutealfas de senaste tre månaderna. 
  • carrolinea
    Liv13 skrev 2014-04-13 10:03:38 följande:
    Hur räknar jag? Mensens fösta dag var 18 mars, positivt ÄL-test 1 april. Brukar ha 28-30 dagars menscykel. Har haft 13, 11 och 14 lutealfas de senaste tre månaderna. 

Gå in och kolla gravidkalendern här på fl så hjälper den att räkna ut. Du kan fylla i de första dag senaste mens och dag för äl. För du räknar på senaste cykeln eftersom det var då du blev gravid.
Svar på tråden Hur räkna ut bim med oregelbunden mens?