• Anonym (kliad)

Biverkning av Dalacin?

Jag fick Dalacin vagitorer för någon vecka sen eftersom jag hade någon obalans i underlivet. Hade inga symptom innan men gyn sa det. Nu, kanske igår eller förrgår så har det börjat klia och svida i underlivet. Så nu käns det verkligen som obalans. Läste på fass.se att man kan få irritation/svampinfektioner som vanlig biverkning. Är det vanligt tror ni? Kan det vara det jag fått? Hade som sagt var inga symptom innan, men nu har jag det...

• Svar på tråden Biverkning av Dalacin?
  • Långbenopluto

Kan vara en biverkning, som du själv skrev.

Ring din läkare och hör vad du ska göra åt dem, kanske en kur mot svampinfektionen?

Lycka till!

• Amarone Classico

Svampinfektion är en väldigt vanlig biverkning av antibiotika, så jag tippar också på det.

Ring gyn, som sagt

• Anonym

jag fick oxå dalacin mot en infektion..jävlar vilken svampinfektion jag fick

• Anonym (kliad)

Tack för era svar! Jag antar att det är en svampinfektion som jag har fått. Har smörjt med pevaryl nu och sovit utan trosor och det käns lite bättre nu. Om det inte går över tills på tisdag då min gyn är där så ringer jag henne då!

• turia

ah jag fick det utskrivet när jag hade bakteriell vaginos- o japp svamp är en biverkning..
    men bakteriell vaginos o svamp e ju inte riktigt samma sak..

Svar på tråden Biverkning av Dalacin?