• Palle76

när tidigast kunna plussa? :)

Jag vill så gärna testa men är bara på äl+2 :) När som tidigast har ni testat och fått plus?

• Svar på tråden när tidigast kunna plussa? :)
  • Palle76

Vet vad det står, men tänkte om det är någon som plussat tidigare än det

• Annette79

Är så olika men tidigaste jag hört är ÄL +7, man är ju så nyfiken så svårt att hålla sig å testa men bästa är ju iallafall om man kan hålla sig till åtminstone ÄL +10

• Palle76

Trodde jag hade äl i fredags, testade svagt på äl testet då, men igår testade jag starkt o det gav utlag snabbt så denna månaden blir det nog tyvärr inget grav test :(

• Ljusfat

Fick negativt på bim (även innan) och dagen efter. Inte förren två dagar efter fick jag två streck. Det är nog olika för alla. :)

• Ljusfat

Hade du sex i fredags så är ju chansen ganska stor ändå. Sperman lever ju några dygn i dig :)

• Palle76

Ja hoppet är det sista som överger en ;) Hade sex i torsdags så får väl kolla till helgen, bara såååå långt dit just nu hihi

• Ambellina
    Palle76 skrev 2014-04-13 19:36:42 följande:
    Jag vill så gärna testa men är bara på äl+2 :) När som tidigast har ni testat och fått plus?
    på ÄL+2 har ägget inte fäst än och har inte börjat producera hcg. ägget fäster ca 6 dagar (ge och ta någon dag) efter befruktning. när du har ÄL tar först befruktningen upp till 24 timmar och sedan ca 6 dagar att fästa och sedan ytterligare någon dag att komma upp i tillräckligt med hcg för att mäta i urinen. så jag skulle testa tidigast ÄL+10. så lugn och fin, håll i hatten :)
  • Palle76
    Ambellina skrev 2014-04-14 12:35:58 följande:
    på ÄL+2 har ägget inte fäst än och har inte börjat producera hcg. ägget fäster ca 6 dagar (ge och ta någon dag) efter befruktning. när du har ÄL tar först befruktningen upp till 24 timmar och sedan ca 6 dagar att fästa och sedan ytterligare någon dag att komma upp i tillräckligt med hcg för att mäta i urinen. så jag skulle testa tidigast ÄL+10. så lugn och fin, håll i hatten :)

Fick hem test idag man kan testa 6 dagar efter befruktning, ska hålla mig med att testa, men som sagt känner jag nånstans att det inte tagit sig, men då hsr jag iaf alla tester redan hemma till nästa månad hihi
  • Ambellina
    Palle76 skrev 2014-04-14 13:23:47 följande:

Fick hem test idag man kan testa 6 dagar efter befruktning, ska hålla mig med att testa, men som sagt känner jag nånstans att det inte tagit sig, men då hsr jag iaf alla tester redan hemma till nästa månad hihi
    ja det står så. först tar befruktning ca 24 timmar sen ca 6 dagar innan äggest fäst = 7 dagar. så står det på rfsu:s testa tidigt t.ex. men chansen att ägget hunnit producera tillräckligt med hcg 6 dagar efter befruktning för att mäta är väldigt liten, OM det ens fäster så tidigt som 6 dagar efter befruktning. Så det jag menar är att även fast det finns dom som testat positivt tidigt så kan du lika gärna testa negativt ÄL+7 och ändå vara gravid. Så jag skulle vänta någon dag till, typ till ÄL+10 :)
    men jag hoppas såklart att du får ditt plus! :)
  • Palle76
    Ambellina skrev 2014-04-14 13:51:05 följande:
    ja det står så. först tar befruktning ca 24 timmar sen ca 6 dagar innan äggest fäst = 7 dagar. så står det på rfsu:s testa tidigt t.ex. men chansen att ägget hunnit producera tillräckligt med hcg 6 dagar efter befruktning för att mäta är väldigt liten, OM det ens fäster så tidigt som 6 dagar efter befruktning. Så det jag menar är att även fast det finns dom som testat positivt tidigt så kan du lika gärna testa negativt ÄL+7 och ändå vara gravid. Så jag skulle vänta någon dag till, typ till ÄL+10 :) men jag hoppas såklart att du får ditt plus! :)

Tack, ja klart man hoppas, men lärt mig lyssna på kroppen med så
  • jonie

Jag plussade svagt på ÄL+8, fick positivt på CB digitala dagen efter Hur har det gått??

Svar på tråden när tidigast kunna plussa? :)