• linkan88

hjälp!

Jag har en 4 åring som går hos dagmamma! jag är ensamstående och har sen ett tagsen skaffat en sambo. När sambon är ledig kräver dagmamman att mitt barn ska vara ledig fast det INTE är hans barn. Vi går inte längre på mitt schema utan mitt OCH sambons jobb schema.
    Dagmamman säger att är sambon ledig ska MITT barn också vara ledig pga sambolagen! Jag hittar inte denna sambo lagen någon som vet mer?
    Min sambo är ledig ibland och har fullt betalt då han tjänat in vissa dagar!
    Han har jättegärna mitt barn men mitt barn får ju inte den rutinen och det hon behöver. Hon går ca 5 timmar annars om dagen så hon spenderar ju inte alls mkt tid där igentligen. Funderar på om dagmamman hittat på detta själv pga lathet? Tacksam för hjälp

• Svar på tråden hjälp!
  • Linnez

Jag har ingen koll men det låter konstigt, han är ju inte vårdnadshavare. Är det en kommunal dagmamma? Isf kan an ju kolla reglerna på kommunens hemsida, olika mellan kommuner, Ring och hör med någon, jag tror hon bara är lat som du säger :)

• Dixie

Sambolagen reglerar ju inte detta! Be henne visa dig var denna regel finns!

• Mamma1988

Jag vet om att innan vi gifte oss, när vi bara va sambos så va de min och sambons inkomst som räknades på vad vi skulle betala för dagis för min son. Tog upp de me hon som har hand om dagis priser o så men de blir så pga att vi e sambos. Nu e detta 3år sen men iaf.

Svar på tråden hjälp!