Han vill inte
Jag och min kille har varit tillsammans lite mer än ett år. Vi blev gravida nästan direkt när vi blev ett par, och behöll barnet som nu är 5 månader. Vi är 23 respektive 28 år. Saken är den att vi har noll sexliv. Skulle jag bestämma skulle vi ha sex flera gånger om dagen, men min kille vill inte. Oftast när jag tar intiativ blir jag avvisad. Hans förklaring är att han är trött, känner sig pressad, har ingen lust osv. Han tar intiativ kanske en gång i månaden, och då har vi himmelskt sex. Detta mönster började cirka 3 månader efter vi blev tillsammans. Jag trodde det berodde på graviditeten men det har även hållt i sig efteråt. Jag mår så dåligt över detta. Känner mig så oattraktiv, undrar vad gör jag för fel. Jag tar ofta upp det här med min partner, eftersom jag mår så pass dåligt, han säger då alltid att han ska bättra sig, men det händer inget. Vad ska jag göra? Ta avstånd jag med för att han inte ska känna sig pressad? Tycker jag har provat både att köpa nya underkläder, försöka vara sexig osv, samt att ta avstånd, osv, men han tar ändå inte intiativ till sex. Vad ska jag göra?