• Anonym (Längtar!)

Köpa importerad hund på Blocket?

Är sjukskriven och har inte ekonomin för att köpa en hund för 10.000kr-17.000kr.
    Har hittat en tjej som säljer mopsvalpar på en känd annonssajt;). Valparna finns inte i Sverige men kommer att levereras till mig för 3000kr med alla papper.
    Kan jag lita på henne?

• Svar på tråden Köpa importerad hund på Blocket?
  • Anonym (hej)

NEJ

NEJ

gör det inte

Min vän gjorde det den hunden dog, blev sjuk jätte snabbt
    Sen fick hon då inte skaffa hund igen på ett år sa veterinären...Hon köpte en sådan hund på blocket, en lite paris hilton hund och den blev jätte sjuk snabbt och den var också insmugglad från polen

• Queenie70

Nej, det fattar du väl att du inte kan. VET inte folk detta vid det här laget? *suck*

Skaffa en omplaceringshund från nåt härbärge istället.

• bustjejen

Köp ingen hund om du inte har ekonomin för det. Du måste ju ha råd med veterinärvård vid behov, så avvakta tills du har inkomst för det.
    Och köp ingen importhund!!

• Anonym (L)

Nej, absolut inte. De enda jag känner som importerar hundar och det blir bra för är uppfödare, som har kontakter med andra uppfödare. Och det är dyrt. Inte billigare.

• Anonym (NEJ)

Har du helt missat alla historier i media om folk som köper hundar utomlands ifrån, sedan när de får dem så är hundjävlarna sjuka, fulla med ohyra och mask och dör en plågsam död..!?

Var ett reportage i Uppdrag Granskning för ett par år sedan också, tror det gällde Polen då.

De hundarna avlas ju fram under hemska förhållanden också.

Har du inte råd att köpa hund skall du inte ha hund.

• Anonym (Love)

Kanske en hund på foder eller dagmatte är en bättre idé?

Har du inte pengar till att köpa hunden så har du inte råd att ha hunden. så då kan det ju vara bra att ha någon annan som äger hunden och således står för kostnaderna.

• Anonym (!)
    Anonym (Love) skrev 2014-04-14 11:24:33 följande:
    Kanske en hund på foder eller dagmatte är en bättre idé?

Har du inte pengar till att köpa hunden så har du inte råd att ha hunden. så då kan det ju vara bra att ha någon annan som äger hunden och således står för kostnaderna.
    Hund på foder står du oftast för försäkring och veterinärkostnaderna.
    Inte ett bra alternativ om du inte har det inskrivet i avtalet att du är befriad för veterinärvård.
  • Anonym (Love)
    Anonym (!) skrev 2014-04-14 11:41:04 följande:
    Hund på foder står du oftast för försäkring och veterinärkostnaderna.
    Inte ett bra alternativ om du inte har det inskrivet i avtalet att du är befriad för veterinärvård.

Ja?

Det beror ju som sagt på vad man skriver i avtalet, och om målet är att få bort kostnaderna så är det ju en bra idé att skriva in det i avtalet.

Svar på tråden Köpa importerad hund på Blocket?