Brukar ditt förskolebarn ha på sig samma kläder två dagar i rad?
Har ditt barn ibland på sig samma kläder som gårdagen när det går till förskolan?
Förutsatt att kläderna fortfarande är rena såklart.
Har ditt barn ibland på sig samma kläder som gårdagen när det går till förskolan?
Förutsatt att kläderna fortfarande är rena såklart.
Japp, why?
Självklart! Sker väldigt sällan eftersom det alltid e nå matrester el annat på dom vid dagens slut:)
Ja, det är klart! Fast de är väldigt sällan rena. Oftast har åtminstone tröjan ett pansar framtill av intorkade matrester, leklera och färg...
Byxorna brukar dock oftast funka hela förskoleveckan.
Ja, utan synligt smuts så används de igen.
Ja, men det är ganska sällan tröjan går igenom morgoninspektionen
Aldrig!
Ja är tröjan ren o OK då har barnet samma tröjan på sig.
Byxorna kan barnen ha samma några dagar om det inte händer olyckor med maten eller toa är för lång bort?
Annars byter vi tröjan.
Nä, men jag slänger alltid kläderna i tvätten. Det blir aldrig samma kläder 2 dagar i rad.
Med tanke på att dottern ofta spiller på tröjan och smutsar ner byxorna när hon ramlar eller klättrar på någon sten på vägen hem är det onödigt arbete att inspektera. Får hon rena kläder på morgonen vet jag att hon var ren från början. Strumpor och trosor byter jag själv varje dag, så det är lika bra att hon skapar den vanan också. Dottern är 3 år.
När hon är 5-6 år kanske kläderna håller sig renare och hon kan ha dem två dagar. Jag byter också varje dag då det lätt blir snor eller dregel lämnat av bebisen och det känns skönt att börja dagen renduschad med fräscha kläder.
Nej. Använder själv aldrig samma kläder två dagar i rad. Dock betyder inte det att de tvättas efter varje gång, är de rena hängs de in i garderoben, men de används inte dagen efter igen. Vet inte varför det är så, sitter någonstans i bakhuvudet.