• Dunderhoning

Jag funderar på att börja blogga... Hjälp!!!

Hej på er!

Jag har bloggat förut, men tiden försvann och bloggen lades ner. Men nu känner jag att jag vill ta tag i det igen. Jag tänkte skriva om livet i allmänt men kommer mest handla om min vardag som till stor del består av träning, mat, jakten på välbefinnande inifrån och ut. Typ..

Frågan är ju då var som är bäst? Finns ju massa olika alternativ...

Kom med förslag och tips, tack!

• Svar på tråden Jag funderar på att börja blogga... Hjälp!!!
  • La Lola

Jag gillar blogg.se
    Enkel att använda.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • cirkusmusen

NEJ!! Inte blogg.se! Finns betydligt bättre portaler.

Blogg.se är så jävla dåligt. Du får inte betalt, gratisdesignerna som finns är sjukt fula, det är jättekrångligt att göra egna så man måste typ köpa färdiga designer utav dom. Dessutom ger de ingen publicitet alls knappt vilket gör att det är svårt att få en blogg att växa där.

• Dunderhoning
    La Lola skrev 2014-04-14 12:45:13 följande:
    Jag gillar blogg.se
    Enkel att använda.

Ok, tack. Bloggar du själv?
    cirkusmusen skrev 2014-04-14 12:47:32 följande:

Blogg.se är så jävla dåligt. Du får inte betalt, gratisdesignerna som finns är sjukt fula, det är jättekrångligt att göra egna så man måste typ köpa färdiga designer utav dom. Dessutom ger de ingen publicitet alls knappt vilket gör att det är svårt att få en blogg att växa där.

Vilken tycker du man ska använda då?
  • La Lola
    cirkusmusen skrev 2014-04-14 12:47:32 följande:

Är det viktigt att få betalt? Jo, iofs om man vill ha en värstingblogg så är väl sånt viktigt kanske...
    Själv bloggar jag bara för mina vänner.

• cirkusmusen
    Dunderhoning skrev 2014-04-14 12:50:37 följande:

Ok, tack. Bloggar du själv?

Vilken tycker du man ska använda då?
    Jag bloggade på blogg.se i fyra år. Nu har jag nattstad.se som är mycket bättre. Det är superenkelt att hantera designen på bloggen vilket är väldigt viktigt. På blogg.se går det inte att göra ett skit om man inte vet hur man skriver koder. 

Nu har jag bara erfarenhet utav blogg.se och nattstad, och nattstad är 1000 gånger bättre på alla sätt. Dock så är  medelåldern på nattstad lite yngre, tror den är på 18 år. Men om du inte känner dig hemma där finna det många portaler som är betydligt bättre än blogg.se

Vad har du för mål med bloggen? Är den bara till för vänner eller skulle det vara kul med lite publicitet? 
    La Lola skrev 2014-04-14 12:50:38 följande:
    Är det viktigt att få betalt? Jo, iofs om man vill ha en värstingblogg så är väl sånt viktigt kanske...
    Själv bloggar jag bara för mina vänner.

Det handlar väl om att bli uppskattad. Blogg.se fyller din blogg med ful reklam, och vad får du för det? Inte ett skit.
  • Chocoholica

Jag använde mig av Wordpress när jag hade min. Det fungerade jättebra. 

Make chocolate cake not war.
  • Aniiee

blogger.com bloggar jag på. Och så vlog på youtube..... Men jag har inte särskillt höga krav, heller....

There is a sacredness in tears....They are the messengers of overwhelming grief, of deep contrition and of unspeakable love
  • La Lola
    cirkusmusen skrev 2014-04-14 12:56:26 följande:
    J

Det handlar väl om att bli uppskattad. Blogg.se fyller din blogg med ful reklam, och vad får du för det? Inte ett skit.
    Gör den? Ser nån reklam då o å mellan mina inlägg...det kallar inte jag fyller....

• Dunderhoning

Ok, jag får helt enkelt se mig om på de olika sidorna som ni tipsat om.

Jag är ju då 40+ så nån ungdomssida känns kanske inte helt aktuellt!! Skrattande

• cirkusmusen
    La Lola skrev 2014-04-14 13:02:37 följande:
    Gör den? Ser nån reklam då o å mellan mina inlägg...det kallar inte jag fyller....

Forfarande reklam som du egentligen ska få betalt för.
Svar på tråden Jag funderar på att börja blogga... Hjälp!!!