• Anonym (TS)

Frågor och funderingar kring Melanotan (Barbiedrogen)

Hej! Jag tänkte prova på Melanotan 2 (Barbie drogen) och har lite frågor och funderingar kring detta.

Jag tänkte köpa detta på denna sida: quicktan.se/handla.asp
    Det är alltså denna jag är sugen på att köpa - Melanotan pre-mixed.

Så jag undrar lite hur man gör? Och hur länge man kan använda det? Just den produkten som jag vill ha så undrar jag hur länge den räcker? Har som fattat att man ska göra behandlingen varje dag, hur länge räcker denna då? Ska jag köpa två st?

Så är det någon mer här som testat/använder det? Tacksam för svar! Och inga påhopp eller sådant tack, som dom flesta här inne är väldigt duktiga på. Jag vet om för och nackdelarna kring Melanotan så ni behöver inte upplysa mig om det.

• Svar på tråden Frågor och funderingar kring Melanotan (Barbiedrogen)
  • Anonym (En som avråder)

Skulle aldrig rekomendera att prova det.

• Anonym (lillajag)

Jag hade aldrig vågat vara en levande försökskanin.
    Melanotan är ett ganska nytt påhitt, och det finns redan flera bieffekter registrerade som det kan orsaka..
    Men i slutändan så vet du inte hur det kommer påverka din kropp om 10 år.
    Det är ju ändå något obeprövat och onaturligt du injicerar i din kropp..
    Som sagt jag skulle ALDRIG utsätta mig för det. 

• UCharlotte

Nja du tar oftare i början, solar lite och får den färg du vill ha, sen underhåller du bara. Du kan nog hålla på så länge du vill eftersom du bara tar en gång i veckan sen när du fått den färg du vill ha. Man blir lite trött på att sticka hål i huden efter ett tag..speciellt om du har lite underhudsfett.

Tänk på att leverfläckarna ökar och växer under tiden du håller på med melanotan - det kan hända att allt inte går tillbaka när du slutar. Värt att påpeka även om du VET om biverkningarna, då det alltid är lätt innan att säga att det OK, men sen när du står där och har större prickar överallt så kanske det inte känns som att det var värt det.
    Men förutom det är det najs med lite extra färg. 

Sen huruvida man blir kåt och smal på köpet?
    Det tror jag lite vad jag vill om *s*

• M Y L F

Den största nackdelen är att man får fläckar. Det är inga nya fläckar som uppstår, utan fläckar man redan har som blir mörka.

Man kan se smutsig ut i ansiktet om man har lätt för att bli brun/svart.

Inget för spruträdda då man injicerar, man har man lite fett så känns det knappt.

• Askalas
    Anonym (lillajag) skrev 2014-04-14 14:40:18 följande:
    Jag hade aldrig vågat vara en levande försökskanin.
    Melanotan är ett ganska nytt påhitt, och det finns redan flera bieffekter registrerade som det kan orsaka..
    Men i slutändan så vet du inte hur det kommer påverka din kropp om 10 år.
    Det är ju ändå något obeprövat och onaturligt du injicerar i din kropp..
    Som sagt jag skulle ALDRIG utsätta mig för det. 
    Har funnits sedan tidigt 80 tal (drygt 30 år) och används idag som medicin för personer med vitiligo samt skrivs ut av läkare i Australien för att  förebygga hudcancer. 
Svar på tråden Frågor och funderingar kring Melanotan (Barbiedrogen)