Stina31 skrev 2014-04-14 22:28:21 följande:
Jag har inga direkta tips hur man ska städa men att tänka på är att de flesta små barn vill leka där vuxna är inte i något rum långt bort. Sen flyttar många 2-3 åringar på leksakerna, de tar sakerna dit de tycker att de är bäst att leka
Jag ser inget fel i att i huvudsak hålla sig på sitt rum med lekar och leksaker, då får ju barn och vuxna göra sitt ifred.
Stina31 skrev 2014-04-14 22:28:21 följande:
När jag hör att barn bara får ha sina saker på sitt rum, varför då? Har vi vuxna våra "leksaker" på vårt rum, nä oftast så lägger vi datorer och grejer lite överallt men barnen får inte göra det
Vuxna har oftast inte ett eget rum på samma sätt. Jag hade i alla fall mitt rum, så länge jag bodde hemma, mer inrett för
alla mina behov efter aktuell ålder, än motsvarande sovrum i eget hem som vuxen.
Jag håller heller inte med om att vuxnas "leksaker" eller närmast motsvarighet till barns leksaker normalt sett sprids i hemmet. Böcker, filmer, dator (stationär), tv, musikanläggning, har sin plats i hyllor, lådor e.t.c. Telefon och bärbar dator är väl undantagen, men det är väl just för att dessa grejer är gjorda för att bära med sig och användas där man är och får då inte en särskild plats.
Detta med hur man förvarar sina grejer i hemmet som vuxen har ju mycket med utrymmet att göra med. Bor man stort så kan man avsätta rum för vissa grejer och då sprids de inte i resten av hemmet. Vuxna har ju trots allt mycket mer grejer än barn. Vi kan ju inte ha allt i vårt sovrum, som barn oftast kan.
Förövrigt är det väl inget att ifrågasätta att barn inte får göra som vuxna, det beror ju på att de är just barn, med ett barns omdöme. Man bestämmer helt enkelt mycket mer om sig själv och sitt liv som vuxen än som barn, inget märkligt i det.