• Anonym (Vill Veta)

Snälla, någon här som äter Inderal?? Jag har några frågor?

Jag har haft problem med ångest i två år nu och gick till läkaren. Han skrev ut Inderal, eftersom jag för det mesta känner mig stressad, lätt får hjärtklappning, känner mig nervös och har svårt att sova, vaknar ibland mitt i natten av att hjärtat bara rusar. Dessutom får jag alltid i samband med stress och ångest en metallsmak i munnen vilket man tydligen kunde få av adrenalin (som nu Inderal ska motverka).

Jag vill bara veta om ni som äter den tyckt den har hjälpt? Har ni blivit lugnare och känt er mindre ångestfyllda??
    Har ni haft några biverkningar??

Kan ju säga att jag testat SSRI, men fick sånna sjuka hjärtklappningar av det så jag la av. Därför fick jag nu Inderal.

Har också tagit de flesta blodprov som går att ta och alla var normala.

• Svar på tråden Snälla, någon här som äter Inderal?? Jag har några frågor?
  • Anonym (...)

Jag har ätit och äter den ibland och den har hjälpt mig jätte mkt!! Jag hade inga speciella biverkningar.

Det positiva var att jag inte alls rodnade lika lätt, ingen hjärtklappning och inte alls lika skakig. För mig funkade det jätte bra:).

• Anonym (Vill Veta)
    Anonym (...) skrev 2014-04-14 19:07:20 följande:
    Jag har ätit och äter den ibland och den har hjälpt mig jätte mkt!! Jag hade inga speciella biverkningar.

Det positiva var att jag inte alls rodnade lika lätt, ingen hjärtklappning och inte alls lika skakig. För mig funkade det jätte bra:).
    Åhh det låter ju superbra! Ger lite hopp!

Någon mer???
  • LillaJag06

Jag äter inderal 160 mg om dagen men mot min migrän i förebyggande syfte.

Det enda jag vet som kan hjälpa dig är att mitt blodtryck som redan var lågt är väldigt lågt nu.

Ska du äta en hög dos?

• Anonym (Vill Veta)

10 mg vid behov.

Jag lider också av migrän så jag hoppas den ska hjälpa mot det med.

• Lilla My o co

Jag äter sen några månader tillbaka inderal för högt blodtryck och ångest, har funkat jättebra. Dessutom har jag inte haft ett enda migränanfall. :)

• LillaJag06
    Anonym (Vill Veta) skrev 2014-04-14 19:39:53 följande:

10 mg vid behov.

Jag lider också av migrän så jag hoppas den ska hjälpa mot det med.

Okej.

Nu vet ju inte jag vilken typ av migrän du har eller hur många anfall.

Jag får fortfarande anfall upp till 3 ggr i veckan trots den stora dosen så 10 mg är ju inte så mkt.

Vad säger din läkare om din migrän?
  • Anonym (Vill Veta)
    LillaJag06 skrev 2014-04-14 20:33:12 följande:
    Okej.
    Jag får fortfarande anfall upp till 3 ggr i veckan trots den stora dosen så 10 mg är ju inte så mkt.

Att den beror på stress, jag känner mig oftast stressad pga ångest och sen har man ju barn att ta hand om också (vilket alla har iof). Läkaren tog min vilopuls och den låg på 102, det är också en anledning till att jag får Inderal.

Men det är som sagt de fysiska symptomen som är det största problemet för mig, de gör att jag får ångest.

• Anonym (Vill Veta)
    LillaJag06 skrev 2014-04-14 20:33:12 följande:
    Okej.

Jag har migrän som alltid börjar med aura runt ett öga. Får ca 1 anfall varannan vecka.

Nä jag vet att 10 mg inte är mycket, men eftersom jag är känslig för biverkningar och är rädd för att äta mediciner så skulle jag börja med så låg dos så får vi se om det ger något, annars ska jag höja.
Svar på tråden Snälla, någon här som äter Inderal?? Jag har några frågor?