Har du en berättelse du vill dela med dig av? :)
Hejsan! Just nu letar jag inspiration, en berättare som berättar om egna upplevelser och har en tung historia som hon/han vill dela med sig av. Jag ska börja min andra roman – som ska till följes bli en bok. Kanske väljer mig av att blanda olika historier och göra detta till en, eller så väljer jag en ensam individ som jag väljer att fokusera på. Personen/Personerna ska vara med genom hela processen och berätta sin historia (från början till slut…). ”Händelsen” eller i detta fall ”historian” ska handla om personen själv. Det ska vara något som hänt i ens liv, något som pågått under en längre tid. Men som är en dramatisk historia som bär på något, något dramatiskt men som ändå bär solsken med sig.
Det kan handla om allt från:
Kvinnomisshandel
Gift med en mördare
Dotter till en mördare
Mamma till en mördare
Svår uppväxt
Ens mans/frus bortgång
Ens barns bortgång
Otrohet från båda sidorna
Jagad
Ja… bara händelsen du varit med om sätter gränser. Anledningen att jag just frågar ut om detta här på familjeliv där det finns så många ”negativa” människor är just för att det är här man hittar dessa människor. Personerna med en historia! En personlighistoria.
Så skriv till mig – min familjesida – din historia. Så tar vi det där ifrån. Redan fått flera olika berättelser men väntar på fler. :)
Med vänlig hälsning - Hjältemodiga