• novaaa

Tips om hur man ser äldre ut???

Jag är 22 år men får alltid höra att folk tror jag är 16-17 :-O På uteställen har det hänt att de trott att jag haft falsklegg Jag är ganska lång och väldigt smal, och sen har jag ett riktigt "babyface". Kommer säkert va jättesnygg när jag e 40, då kanske jag ser ut som 20

Skulle gärna vilja ha tips på hur man sminkar sig för att se äldre ut. Gärna tips om kläder och hår också.

• Svar på tråden Tips om hur man ser äldre ut???
  • jollyjumper

Skippa allt som är pastellfärgat, både när det gäller kläder och smink.
    Skippa också skimmer.

Jag tror att man ser äldre ut om man använder mer jordnära färger, man ser iallafall mer sofistikerad ut, och det ger ju nästan samma effekt

Frisyr vet jag inte riktigt, men det ska vara en frisyr, dvs inte jämnlångt hår i en hästsvans

Men vad vet jag, jag är också 22 år och får ofta höra att ser yngre ut

• brokig

Jag är 22 år och ser ut som 30 minst

Mina tips:
    *Sov aldrig mer än 5 timmar på natten.
    *Stressa all din vakna tid.
    *Pimpla kaffe.
    *Använd kläder som var moderna 1992, folk kommer då att tro att du var vuxen -92 eftersom du har sådana kläder i vuxenstorlek.
    *Sminka dig inte alls
    *Ha håret i någon slags knut eller svinryggsaktigt
    *Använd glasögon
    * Välj funktionellt framför snyggt, dvs inga obekväma skor, små väskor där inget får plats och vit jacka eller jeans som snabbt smutsas ner.

Jag har helt enkelt alldeles för mycket att göra för att orka hålla mig fräsch. Igår bad de om leg i systemkassan. jag ville nästan kyssa kassörskan

• Mea

brokig

det där var nåt av det kuligaste jag läst!
    Du är för härlig!!

• Nillane

vem vill se gammal ut? Jag är 31 år och åker barnpris på vissa bussar och tunnelbana ibland.Om de är osäkra får de be om leg/körkort tycker jag.

• micki

jag är 18 men ser ut som 10

tänk positivt tjejer, man kan åka ungdom på tåg och gå in halva priset på museér för de tror man är student och intresserad. Tänk sen när vi är 50, då kanske vi ser ut som 30

Fast det är inget vidare såklart när 10åriga pojkar "frågar chans" :-S

• novaaa

Hahaha det är sant. Får alltid åka på barnbiljett på bussar och tåg, behöver inte ens säga nått

Fast sen är det ju som Micki skriver, 10åriga killar är ju inte helt kul. Och killar i min ålder vill ju inte ha en tjej som ser ut att va 16.

Sen HATAR jag att folk inte tar mig på allvar. Trots att de VET hur gammal jag är så behandlar de mig som en liten naiv flicka. Och alla tror man e sååå snäll!
    Jobbigt ju när personligheten inte går ihop med utseendet

• Jii

Gillar "Brokigs" tips hahahaha!

Själv är jag 28 snart 29 o fick visa legg näe jag skulle köpa snus till min sambo....

• Jii

Har visst lite svårt att stava... men ni förstår va?

• Gäspan

skaffa två barn tätt så gör sömnbrist resten

• Suzanna

Jag är 27 (fyller 28 i år) och får visa leg på krogen

• Sophie82

hehe vi väntar 4 barnet, tätt.. och jag ser inte äldre ut för det *s* Är 23 men får höra att jag ser mycket yngre ut.. Så jag puffar upp tråden för tips

• Hanah

Jag är 25, får ofta visa leg där det är 18-års gräns... men men, säger som du: blir väl bra när man är 40! Haha...

• mammacatta

mitt bästa: skaffa hornbågade glasögon!
    näst bästa: skaffa frökenfrisyr, hästsvans eller nåt.

jag gjorde det för att se ut som 30 (som jag var) och inte 22. hade världens problem att bli tagen på allvar; inte kul när man ska vara arbetsledare...

• Tricia

Tja, jag är 27 men ser ut som kanske 19 ..... Får ofta visa leg när jag köper tobak och systemet frågar varje gång!.... de flesta gissar på allt mellan 18-23...

På ett sätt är det jobbigt att bli bemött som om man är mkt yngre men försöker se det positivt. Hur hade jag känt om jag såg ut att vara över 30?

• Mrs Moneybags

Var glad så länge du ser ung ut
    Nej, men ärligt talat, jag hade det som du när jag var i din ålder...
    Det var inte roligt då, men nu är det väldigt smickrande att vara 35 år och visa leg på systemet, få frågan om man ska betala halvt pris här och där etc!

Mitt enda tips är att klä sig äldre i striktare kläder i mörka färger. Det föråldrar om något!
    Klipp håret i en strikt frisyr, typ page och skaffa glasögon. Nej vad jag svamlar, jag har ingen aning!

Svar på tråden Tips om hur man ser äldre ut???