• lottaas

UVI

Hej,
    jag är gravid i vecka 27 och fick för ca två veckor sen en pencillinkur mot B-strptokocker. Var och lämnade urinprov för att se så att allt var borta i torsdags. Idag ringde barnmorskan (inte min vanliga, en annan) och sa att jag inte hade blivit hjälpt av pencillinkuren och att jag har urinvägsinfektion. Ska hämta  nån ny pencillinkur på apoteket idag och sätta igång.

Min fråga är: Någon mer som har detta? Är det farligt för bebisen? Bör jag oroa mig?? Tusen frågor som barnmorskan inte ville svara på. Jag frågade om det var farligt och fick svaret: Om det inte hade varit farligt hade vi struntat i att behandla alla infektioner, fattar du? Så otrevligt....

Tacksam om nån vill dela med sig.

Hälsn Lotta

• Svar på tråden UVI
  • Makkinje

Jag har haft uvi två av min tre graviditeter och det är ingen fara ska du se :)
    Det är om man lämnar uvi obehandlad det kan leda till komplikationer.

• Nathalie1992

Hej! Har oxå åkt på UVI under min graviditet...vet inte om penicillinet inte hjälpte eller om jag fick en ny UVI någon v efter...det slutade iaf med njurbäckeninflammation och var inlagd. Så se till att din BM tar urinprov på dig vid varje besök för att se så att ingen ny UVI uppstår. Jag själv äter nu antibiotika resten av graviditeten då det inte är bra att ha upprepade UVI och barnet kan bli för tidigt fött..

• lottaas

Tack för era svar. Har googlat lite och förstått att det är ganska vanligt, samt pratat med en annan bm som lugnade mig lite. Nu har de koll på mig och jag äter pencillin så allt känns bättre idag

Svar på tråden UVI