• Anonym (ofta?)

Händer det ofta att ni råkar ut för oförskämda personer?

Händer det ofta att ni råkar ut för oförskämda personer?
    I så fall hur hanterar ni det?

• Svar på tråden Händer det ofta att ni råkar ut för oförskämda personer?
  • AnusStringberg

Ja, ber dem dra åt helvete.

• Anonym (ofta?)

Jag är nyss hemkommen från en kryssning.
    När jag satt och väntade på att få gå av båten ramlade min resväska och påsen med alkohol som jag innan hade köpt i Taxfreen

De som satt runt omkring blev helt tysta men efter en stund sa en äldre kvinna:
    inget kalas utan kras

Var det oförskämt sagt av den äldre kvinnan?

• BCH52

Händer ibland, har insett att vad de helst vill är att man svarar med samma mynt så att de kan få möjlighet att trappa upp. Det enda de inte kan hantera är att man är super-övertrevlig-vänligt-leende. Lika kul varje gång, det blir helt ställda.

• BCH52
    Anonym (ofta?) skrev 2014-04-15 23:02:04 följande:
    Jag är nyss hemkommen från en kryssning. När jag satt och väntade på att få gå av båten ramlade min resväska och påsen med alkohol som jag innan hade köpt i Taxfreen De som satt runt omkring blev helt tysta men efter en stund sa en äldre kvinna: inget kalas utan kras Var det oförskämt sagt av den äldre kvinnan?

Nej, inte alls, det är ett gammalt talessätt, för att ta udden av en pinsam incident.
  • Dixie
    Anonym (ofta?) skrev 2014-04-15 23:02:04 följande:
    Jag är nyss hemkommen från en kryssning.
    När jag satt och väntade på att få gå av båten ramlade min resväska och påsen med alkohol som jag innan hade köpt i Taxfreen

De som satt runt omkring blev helt tysta men efter en stund sa en äldre kvinna:
    inget kalas utan kras

Var det oförskämt sagt av den äldre kvinnan?
    nä - det var inte oförskämt - hon sa säkert det för att lätta på stämningen om alla satt tysta!
  • Anonym (varför)

Varför är människor så lättkränkta? Varför haka upp sig på något man lika gärna kan låta passera.

• asta66
    BCH52 skrev 2014-04-15 23:03:25 följande:
    Händer ibland, har insett att vad de helst vill är att man svarar med samma mynt så att de kan få möjlighet att trappa upp. Det enda de inte kan hantera är att man är super-övertrevlig-vänligt-leende. Lika kul varje gång, det blir helt ställda.

Observant iakttagelse! Att vara riktig glad och trevlig tar udden av dem.
  • Arbetsvegan

Aldrig AFK, ofta på FL. Det är lätt att bli styv i korken då man är anonym, för det är i princip utan undantag anonyma som är det.

• Anonym (ofta?)
    Arbetsvegan skrev 2014-04-15 23:18:09 följande:

Aldrig AFK, ofta på FL. Det är lätt att bli styv i korken då man är anonym, för det är i princip utan undantag anonyma som är det.

Blir du ofta kränkt här på FL?
  • Arbetsvegan
    Anonym (ofta?) skrev 2014-04-15 23:36:17 följande:
    Blir du ofta kränkt här på FL?
    Kränkt? Nej, det är något man väljer att bli och jag tar oförskämdheterna för vad det är - en mycket liten människa som saknar argument.
  • Anonym (Idag)

Här på F.l ofta. Många elaka och oempatiska människor här. IRL,jodå,det händer,senast idag skällde jag ut en totalt oförskämd hantverkare. 3:e gången han var här och samma visa om inte ännu värre idag så det tände till. {#emotions_dlg.djavulsk}

Svar på tråden Händer det ofta att ni råkar ut för oförskämda personer?