Misstänker ADD och dyskalkyli som vuxen, vad göra??
Hej. Jag har hela mitt liv haft svårt för matte, har alltid velat lära mig men det går bara inte. Jag förstår I N G E N T I N G. För att klara mig i vardagen räknar jag med fingrarna eller använder miniräknare. Har börjat läsa matte 2 nu eftersom jag måste ha den behörigheten till högskolan sen, men jag vet inte hur jag ska klara av kursen. Har bara räknat första sidan på första kapitlet och har redan kört fast.
Dessutom misstänker jag att jag kan ha ADD. Mina symptom på detta är att jag har kocentrationssvårigheter, svårt att finna motivation till att göra saker, kan handla om så enkla saker som att ta upp ett klädesplagg från golvet till att ringa viktiga samtal. Jag kan börja med något och sen helt plötsligt börja med något annat och har då lämnat saker halvfärdiga. Jag är fruktansvärt trött och deprimerad i perioder och jag känner att dessa hinder jag har gör att mina vardag bli påverkad.
Jag känner att jag behöver få hjälp, men vart vänder jag mig och hur går processen till sen? Någon som själv har gått igenom detta i vuxen ålder och kan hjälpa mig?