• Anonym (Undrar)

Fint ansikte eller fin kropp?

Jag har tänkt på det så mycket. Vissa personer har så sjukt fint ansikte, men lite mulligare eller "fulare" kropp. Och vissa har lite mindre fin ansikte, men väldigt smal och fin kropp. Jag vet att det är insidan som räknas. Men utseende är till viss del också viktigt. Vad väljer ni? Ansikte eller kropp? / Kille

• Svar på tråden Fint ansikte eller fin kropp?
  • Anonym (...)

För mig är det viktigt att mannen har både ett snyggt ansikte (vem vill ha fula barn?) och en snygg kropp (inte biffig, men typisk simmarkropp iaf).

• Anonym (man)

Beror på vad jag vill ha henne till

Om jag bara ska ha sex med henne så är kroppen det viktigaste
    Om jag ska leva med henne så är personlighet och värderingar viktigare än utseende

• Anonym (utstrålning)

För mig är en charmig o härlig blick och utstrålning viktigt. Ett vackert ansikte är ingenting utan utstrålning.

• DJÄVULENS HÖGRA HAND

Jag kan inte göra ett konkret val av något specifikt faktiskt, tycker att det är en blandning av tre kriterier.
    Personlighet/ansiktet/kroppen är vad som gör kvinnan/tjejen vacker, ja insidan är det som räknas och det som gör människan.

• Anonym (Undrar)

Självklart vill man ha en blandning mellan alla tre. 
    Men om det står två tjejer framför dig med identiska personligheter, den ena är smal och har fin kropp med ser inte så bra ut i övrigt och den andre är lite mullig och har ganska ful kropp med har väldigt fint ansikte. Vem väljer du? 

• missan75
    Anonym (Undrar) skrev 2014-04-16 14:32:23 följande:

Jag har tänkt på det så mycket. Vissa personer har så sjukt fint ansikte, men lite mulligare eller "fulare" kropp. Och vissa har lite mindre fin ansikte, men väldigt smal och fin kropp. Jag vet att det är insidan som räknas. Men utseende är till viss del också viktigt. Vad väljer ni? Ansikte eller kropp? / Kille

Det måste ju finnas något i både ansikte och kropp som attraherar och som jag tänder på. Däremot har jag svårt att säga vad det är. De män som kommit och gått och stannat (min man) ser väldigt olika ut förutom att de varit rätt långa (190 cm +). Däremot har de alla varit oerhört karismatiska och haft underbara personligheter.

Men måste jag välja så föredrar jag ett fint ansikte, av den enkla orsaken att man ser ansiktet mer.
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND
    Anonym (Undrar) skrev 2014-04-16 15:09:40 följande:
    Självklart vill man ha en blandning mellan alla tre. 
    Men om det står två tjejer framför dig med identiska personligheter, den ena är smal och har fin kropp med ser inte så bra ut i övrigt och den andre är lite mullig och har ganska ful kropp med har väldigt fint ansikte. Vem väljer du? 
    Jag rangordnade i min post ovan men förtydligar mig igen.
    1 Personlighet
    2 Ansiktet 
    3 Kroppen

Ansiktet är det men möter och har en konversation med, en välformad röv kan aldrig glittra som två ögon gör, ett par bröst kan inte le...osv!
  • missan75

Samtidigt finns det ju män som vid första anblicken inte varit så intressanta rent utseendemässigt men som blivit snygga med tiden pga deras personlighet.

• Anonym (ansiktet!)

Jag väljer definitivt ansiktet. En person med modellkropp och hästansikte uppfattar jag som ful, medan en person med ett vackert ansikte kan ha vilken kroppsform som helst och fortfarande vara vacker. 

• Anonym (signatur)

ansiktet slår kropp för mig också

Svar på tråden Fint ansikte eller fin kropp?