• bubbelgum

Kan man sätta duplo på en legoplatta?

Vi funderar på att köpa en stor platta till vår sons duplo via nätet. Snart börjar han säkert med lego istället för duplo så det känns mer hållbart med en legoplatta. Frågan är om den går att använda till duplo? Eller omvänt, om vi köper en duploplatta, kan man ha lego på den? (Vi har inget lego så vi kan inte prova själva).
    Någon med barn i "legoåldern" som vet?

• Svar på tråden Kan man sätta duplo på en legoplatta?
  • Thaleia

Med duplo menar du dom stora klossarna eller? Vi har sådana till sonen fast jag kan ändå inte riktigt svara på frågan men är det inte liksom större "hål" i duploklossarna/plattan än vad det är på vanliga lego?

• bubbelgum

Jo, det är större hål, men jag har ändå ett svagt minne av att jag som liten använde lego och duplo ihop.

• mia1980

Tror du ska kunna sätta duploklossar på en Legoplatta men man kan inte göra tvärrt om.
    Har för mig att det är så i alla fall.

Vore det inte lättare att fråga i butik eller testa där, fast att ni ska köpa på nätet.

• bubbelgum

Jovisst kan vi prova i en butik. Men jag tänkte att det måste ju finnas en massa föräldrar här som har barn som leker med duplo/lego som säkert vet! Lika bra att göra ett försök här först... Men om ingen vet så kör vi in till stan (när vi har blivit friska från vår eländiga maginfluensa vill säga...)

• bubbelgum

Ingen med duplo och lego hemma?

Svar på tråden Kan man sätta duplo på en legoplatta?