• Jblomerus

HJÄLP!! infektion eller en bulle i ugnen?

alltså jag är så fruktansvärt förvirrad. jag brukar aldrig ha sen mens förutom då när jag fick våra tre mf.

nu till saken att jag var på gyn i onsdags 9e alltså. och allting såg bra ut, t o m "snifftest" var mycket bra. ingen irritation eller svamp eller dylikt. med VUL Såg hon att slemhinnan var förtjockad och frågade när jag skulle få mens och det var den 13e. hon sa att det passade in med den tjocka slemhinnan. i fredags avtog ALLA pms symptom förutom molandevärk. inga ömma bröst. inga mens symtom helt enkelt. i lördags hade vi sex, och efteråt när jag torkade mig kom det en liten rosa flytning, men inget mer! jag tänkte att sexet drog igång mensen.
    tji fick jag, gjort nästan Acrobatik och haft sex varje dag just för att få igång mensen men ingenting.

nu sitter jag här den 16e och den har fortfarande inte kommit. är uppsvälld, extremt sugen på all mat, tårta!! och molande värk, pirr i magen, drar i ljumskarna, känns som att mensen kommer när som men inget dyker upp. stick i magen och undermagen, bröst, armar och bara är trött. och överdrivet glad och nästa sekund ledsen. illamående på kvällarna. fryser,svettas och onormalt andfådd.

frågade en barnmorska online och hon tror på någon infektion?!

har inga barn sen tidigare.
    jag har inte testat mig än eftersom hon bara såg en slemhinna.. känns som att jag inte riktigt pallar med ett minus just nu.

någon som varit i denna sits?
    hur länge ska jag vänta med att ta test? kan även tillägga att jag ska på mf utredning 25e denna månad.
    tycker ni det låter som en infektion?

orolig som satan
  • Svar på tråden HJÄLP!! infektion eller en bulle i ugnen?
  • corran

Eftraom din mens är sen så tycker jag att du ska ta ett test hur som helst. Lycka till!

• Jblomerus

hej tack för svar iaf ;) ringde i panik till 1177 hon var helt chockad över att en bm har sagt utan tester att det är infektion. hon sa att varva ner och ring imorgon till min privata gyn och ta ett test. men att det låter absolut inget akut! är dörädd för att det ska vara det feta minus strecket. skulle kunna vänta hur länge som helst bara för att vara så säker som möjligt.

• Lindsey Egot the only one

Du kan köpa test på Apoteket eller Pressbyrån. Är mensen försenad så är svaret på graviditetstestet till 99% säkert. Om du inte är gravid så är det vanligt att oro kan försena mensen.

• Poff

Jag har fått en liten rosa flytning i början av båda mina graviditet :)

• Jblomerus

har två teststickor hemma, tänkte ta ett imorgon på morgonen. alltså jag har inte varit orolig på det sättet förens hon bmen började prata om infektion.

men hur vanligt är det att man ser en tjockslemhinna och sen inte få mensen? den var tydlig och negativt graviditetstest hos gyn.

poff - var den liten eller stor, pågick det länge eller bara den gången?:)

• Poff

Liten, men under ett par 2-3 dagar den här gången, då fick jag plus först på bim +14, så hade antagligen väldigt sen ägglossning.. Första gången var det klart plus direkt och va blödningen bara vid ett tillfälle, den klassiska nidblödningen skulle jag tro.. Vänta ett par dagar o testa igen, fick som sagt negativt nästan 2 veckor efter att mensen skulle ha kommit..

Svar på tråden HJÄLP!! infektion eller en bulle i ugnen?