Går inte ihop med sambons familj!
Hur gör ni för att klara av svärföräldrarna? Flyttade ihop med min sambo i oktober 2013 efter tre år tillsammans! Jag har aldrig klickat med någon i hans familj och alla är spec. på sitt vis. De är så krävande och jag känner mig utnyttjad för att jag har så svårt för att säga nä och när det faktiskt inte passar sig att göra och säga vissa saker! De säger oförskämda saker till mig och jag sitter tyst som en mus medan jag exploderar på insidan. Vid ett tillfälle sa hans mamma till mig om jag inte kommer ångra när jag blir äldre att jag bara haft min pojkvän och inte testat mig fram mer (var 16 år när vi träffades) och att det ofta slutat i skilsmässa. Blev faktiskt väldigt ledsen av vad hon sa! Men min bubbla sprack när vi skulle köpa vårt hus och fick inte en glimt av stöttning från hans familj. För oss var det ett stort steg att flytta hemifrån våra föräldrar till ett gemensamt hus men det ända vi fick var att vi aldrig skulle klara av att sköta ett hus! Men här är vi 7 månader senare och vi har aldrig mått bättre! Men hur gör ni för att klara av svärföräldrarna?