• Äldre 17 Apr 06:26
    2610 visningar
    10 svar
    10
    2610

    Hjälp med barnvagn! Vilken har ni?

    Hej! Väntar tvillingar i augusti och har också börjat titta på vagn. 

    Jag letar efter en smal vagn (74-76 cm bred) eftersom jag bor i stan och kommer åka en del kollektivt samt en vagn där man kan ha barnen vända mot sig. 

    Donkeyn är på tok för dyr för vår budget så den går tyvärr bort. 

    Har tittat lite på Kronans nya syskonvagn (som är så snygg!) men, för att inte lägga för mycket pengar, så har jag funderat på att skippa liggdelar ock köra mjuklift i sittdelarna med en gång istället men har inte hittat någon mindre mjuklift som passar. Någon som hunnit skaffa sig erfarenhet av Kronans syskonvagn och mjukliftar som passar?

    Ett alternativ är  Babytravel Las Vegas som passar oss vad gäller både mått och att barnen kan vara vända mot oss och att den framförallt är mer än ok prismässigt (dock inte lika fin som Kronan :/ men, men...). Någon som har tänkt skaffa denna vagn/har denna vagn och har mer info om den är bra eller inte? Det dåliga jag har hört är att handtaget inte går att justera och fotstödet är något kort. Sedan kan man väl räkna ut med tårna att Kronans vagnar säkert, rent kvalitetsmässigt, är en bättre investering men man får ju anpassa mage efter mun eller vad det nu heter :)

    Vad har ni för barnvagn?
  • Svar på tråden Hjälp med barnvagn! Vilken har ni?
  • Äldre 17 Apr 06:34
    #1

    Vad har du för budget då?

    Man kan beställa Donkeyn från Holland

    Kollar själv på det. 12500:- skulle det kosta för syskonvagnen. Så kanske lite mer då för tvilling.

    Tänk på att du får väldigt bra för dem i begagnat skick på blocket.

    Såg en häromdagen från 2012 som la ut den för 11.000:-, då fick man m åkpåsar. Men tror den också var för syskon och inte tvillingar.

    Plus att de är extremt lättsålda. Försvinner fort från blocket!

    För mig är det ända alternativet då jag vill kunna använda den som singelvagn. Och tydligen kan man inte i alla syskonvagnar heller ha barnen mot sig vilket jag tycker är viktigt.

  • Äldre 18 Apr 17:35
    #2

    www.syskonhuset.se/basson/145-basson-duo-syskonvagn.html Har du kollat in Basson Duo? Har hört många som är nöjda med den.

  • Äldre 19 Apr 07:52
    #3

    Jag har Baby Jogger City Select och är supernöjd med den. Det är en enkelvagnsunderrede så den är "normalbred". Barnen kan man ha vända åt vilket/vilka håll man vill (mot mig, mot vägen, mot varandra). Det går även att ha babyskydden på den om man vill det.
    Den byggs om från ligg till sitt när det är dags för det. Det tar ca 20 sekunder att montera ihop/isär och är väldigt lätt i vikt och lättstyrd.


  • Äldre 21 Apr 09:32
    #4

    Förlåt för sent svar! 

    Min budget är i realiteten 0 kr så jag vill ju få tag på en så billig barnvagn som möjligt. (Graviditeten var inte jätteplanerad och jag och fadern har inte hittat något gemensamt boende än och har inte heller något vidare sparande). 

    Även om man skulle få tag på donkeyn i Holland för 12 500 kr så är det för dyrt för oss. Jag hade hoppas komma undan med en Kronan för under 10 000 med billiga mjukliftar men har skrotat den idén också. 

    Nu har Babyproffsen en kampanj på Babytraveler där man får allt för 3 500 kr vilket känns mycket mer rimligt. 


    Thirtyplus skrev 2014-04-19 07:52:45 följande:
    Jag har Baby Jogger City Select och är supernöjd med den. Det är en enkelvagnsunderrede så den är "normalbred". Barnen kan man ha vända åt vilket/vilka håll man vill (mot mig, mot vägen, mot varandra). Det går även att ha babyskydden på den om man vill det.
    Den byggs om från ligg till sitt när det är dags för det. Det tar ca 20 sekunder att montera ihop/isär och är väldigt lätt i vikt och lättstyrd.
    Av någon anledning så vill jag se båda barnen samtidigt. Går det? Blir den inte väldigt lång? Tänker återigen på det där med kollektivtrafiken.

    Tack för svar!
  • Äldre 21 Apr 09:33
    #5

    kronan,kronan,kronan!!

  • Äldre 21 Apr 09:34
    #6
  • Äldre 21 Apr 09:36
    #7

    Vi hade mjuklift i vår kronan(duo) och vi hade en babytravel mjuklift. Funkade toppen. Vi använde aldrig liggdelen. 

  • Äldre 21 Apr 09:37
    #8
    viseversa skrev 2014-04-21 09:36:39 följande:
    Vi hade mjuklift i vår kronan(duo) och vi hade en babytravel mjuklift. Funkade toppen. Vi använde aldrig liggdelen. 
    babyproffsengbg.jetshop.se/pub_images/large/bp-mjuklift_3566.jpg
  • Äldre 21 Apr 10:16
    #9
    Perlargon61 skrev 2014-04-21 09:32:18 följande:
    Av någon anledning så vill jag se båda barnen samtidigt. Går det? Blir den inte väldigt lång? Tänker återigen på det där med kollektivtrafiken.

    Tack för svar!

    Jag har aldrig känt något problem med att inte "se" båda barnen. Ett kliv åt sidan så ser jag den längst fram. Jag har ju liksom inte uppsikt över båda barnen samtidigt hela tiden annars heller :)


    Lång... den blir såklart något längre än en bred vagn, men fördelarna är många fler enligt mitt tycke. Man har inga problem att komma in i hissar, i affärer, genom dörrposter etc. och den känns inte så jättelång efter ett tag.


    Har en bred paraplysulky och den är det dessvärre problem med att ta sig fram på många ställen, trots att den är väldigt liten och smidig i jämförelse med en barnvagn. Så när jag ska nånstans nu måste jag tänka igenom hela vägen och fundera ut om jag kommer fram överallt med sulkyn.

    Och vad gäller kollektivtrafiken... jag åker själv inte det, men jag kan tänka mig att det är lättare med en smal vagn, då den får plats i gången på ex. buss och tåg. Den är inte heller för lång för att få plats på barnvagnsplatsen i bussarna, men man kan behöva ställa den lite snett om man själv vill sitta också.


  • Äldre 27 May 10:13
    #10

    Gå in på FB och gå med i olika grupper med knytning till barnvagnar. Du har då möjlighet att få tag på en till otroligt lågt pris. Speciellt då många faktiskt lägger in sin vagn där före blocket osv.

Svar på tråden Hjälp med barnvagn! Vilken har ni?