• Liv82

    Första barnet, december 2014

    Hej blivande mammor! 

    Blev rätt så ivrig på att starta en egen tråd för oss som väntar första barnet i december. Det vore fint att följas åt och få ta del av varandras känslor, rädslor, drömmar osv. Allt som ryms inom en graviditet. Jag själv väntar mitt första barn, efter 2:a försöket (tidigt missfall vid 1:a försöket) och har enligt Familjelivs graviditetsuträkning beräknad födsel 24 december.


     Glad 

  • Svar på tråden Första barnet, december 2014
  • Liv82

    BF-LISTA:


    24 december
    Liv13, 32 år, Stockholm (första barnet).


     


    Kopiera listan och skriv in ditt namn och datum för beräknad födsel. 

  • Allelie1979

    Hej testade positivt i fredags den bästa på länge. Det stod gravid 2-3 på Stickan, men självklart jätte orolig. Fick ett missfall i januari -2014 jätte jobbigt var det var i vecka 8 9. Jag och min sambo försökt få barn länge. Sen kontaktade vi Sophiahemmet och har insimineras. Första gången ingenting andra gången gravid men som slutade i missfall :( tredje gången är nu och gravid :). Enligt appen så blir det 30/12 är första barnet som jag hoppas kommer komma då är 34 år.

  • BumlingensMamma

    Hej.. Jag beklagar ert tidigare missfall Allelie1979, men härligt att ni blev gravida igen. Det är min stora fasa att vi ska få missfall.. Jag är i vecka 7 (6+6) med vårt första barn efter att försökt sen i juli 2013. Men änsålänge känns allt bra, vi har inte varit på nån undersökning än Men har ett planerat 26 maj.. Tror att efter det så känner man sig nog gravid på riktigt :) BF-LISTA: 24 december Liv13, 32 år, Stockholm (första barnet). 14 december BumlingensMamma, 24 år, Karlskrona (första barnet)

  • BumlingensMamma

    Oj! Blev nått fel med BF listan 😜 Försöker igen :) --------------------- BF-LISTA: 24 december Liv13, 32 år, Stockholm (första barnet) 14 december BumlingensMamma, 24 år, Karlskrona (första barnet)

  • Frida N

    Hej!

    Jag är 26 år och bor i Stockholm!

    Väntar mitt första barn, BF 4 dec :)

  • ama24

    Hej! Är gärna med här, vet bara inte hur jag kopierar listan... någon som vill skriva en från början? Är gravid för första gången efter sex års försök, detta är tredje ivf försöket... ska på ultraljud nu i maj och får veta mer beräknad dag då. Räknas inte på samma sätt när det är ett embryo som redan var några dagar när det sattes in men runt jul ungefär...

  • Liv82

    Jag har skapat en Facebookgrupp för alla oss som har BF i december. Anslut gärna om ni vill. Den är helt hemlig, så ingen av era vänner kan se den, endast medlemmarna. Skicka er mailadress via meddelande till mig så lägger jag till er. Kan ej länka här eftersom den som sagt är hemlig. Glad Hoppas vi ses där!

Svar på tråden Första barnet, december 2014