• Fridae1

    Blödning 3 dagar efter ägglossning!

    Hej alla! Jag hoppas någon av er skulle kunna svara på lite av mina frågor. Jag har pcos och haft det i 10år. Dock lyckats blivit gravid 2 ggr innan jag var 20. Nu är jag 25 och vi vill ha barn. Fick provera utskrivet av gyn. Som jag förstod så ska den sätta igång mensen. 
    Jag hade min sista mensdag 17feb senast. (har verkligen oregelbunden mens.) 

    Iallafall.. Jag började med provera, åt i 3 dagar, sen började jag känna av en ägglossning, molvärk, spänningar m.m så jag tog ägglossningstest vilket var positivt. Så jag slutade med provera och vi hade sex 3 gånger på två dagar. Så enligt testen så hade jag ägglossning Söndag och Måndag. 

    På tisdag var det negativt. Och jag fick värk i magen. Dock lite högre upp än tjejmagen. Onsdag började det kännas som mensvärk. Och stickningar i båda äggstockarna. Idag torsdag har jag en svag blödning, rosa flytningar och rejäl mensvärk. 

    Jag vill ju självklart hoppas att detta bara är en blödning som blir när ägget fastnat i livmodern, men det kan väl vara mens också.. Men brukar inte ha ont i flera dagar innan? Och är nu rädd att jag egentligen inte hade ägglossning utan att det var Provera som gjorde utslag på testen! 

    Någon som skulle kunna gissa? :)

  • Svar på tråden Blödning 3 dagar efter ägglossning!
  • tomsfru

    jag har hört att man kan få positivt cirka tre dagar innan mens på äl-testet, men naturligtvis behöver det inte vara så, även graviditet ger ju utslag på äl-test. när jag var gravid med min dotter fick jag en nidblödning men det var 5 dagar innan mensen skulle komma

Svar på tråden Blödning 3 dagar efter ägglossning!