• Anonym (Propp?)

Kan det vara en blodpropp? BILD

Haft detta i 3-4 veckor nu, vad kan det vara?

• Svar på tråden Kan det vara en blodpropp? BILD
  • Anonym (Propp?)

Det var väl själva fan att min mobil inte kan ladda upp bilden nu då! Finns någon kunnig här som jag kan få skicka bild till? Vore väldigt snällt då jag är läkarrädd och inte söker vård för såna här fjantiga saker

• Angelinas mamma

Ok jag tar bort anonymiteten och försöker öppna upp bilden i mitt album under standard, vore som sagt snällt om någon ville kolla

• Ann Cistrus

Är det en rodnad? Syns knappt något i mina ögon. 

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus

Gör det ont? Klåda? Har det växt? Krympt?

If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • visa0

Nu är jag ingen expert, finns säkert de som är betydligt säkrare källor än vad jag är..
    Har det svullnat? Gör det ont? Är det lite "missfärgat"?

Alltså, jag tycker inte det SER ut som en blodpropp. Men jag är ingen läkare, vet bara hur det såg ut när min mamma hade i benet. Hennes ben svullnade upp, blev i en annan färg och gjort ont.

Är det handleden? Jag tycker det ser ut som ett blodkärl som ligger ytligt.

• Anonym (-)

Jag ser inget fel? Är det där blodkärlen korsas?

• Anonym (Propp?)

Ser ni inte fläcken i mitten av ådran?

Det är inget utslag utan det sitter innanför huden. Haft lite kramp i underarmen annars inget, inte blivit blått eller svullet

• Anonym (??)

Är det i armen? Blodpropp brukar oftast komma i vaden. Brukar vara varmt och svullet, ibland även hematom. Känns armen tung eller öm? har du feber? 

• Lorkah

Såg bilden, förstår inte vad det är som ska se ut som en blodpropp? Det är ju bara en vanlig "arbetande" blå ven där. Blodproppar märks rätt ordentligt, det blir svullet, gör ont och blir rött/andra färger. Sitter det djupt, i tex låret, gör det fortfarande ont för blodet kan inte pulsera normalt/det blir blockerat. Man kan få samma symtom om an har tex "phlebitis", en ofarlig inflammation i mer ytliga blodkärl. Men är du orolig så be en läkare få bedöma, det är lite läskigt att be om diagnos på sådana allvarliga saker på ett föräldraforum.

• barajagg

Det ser riktigt illa ut. 
    Bra att boka tid för amputering snabbast möjligt, så att det inte sprider sig.

• Anonym (-)
    Angelinas mamma skrev 2014-04-17 22:52:30 följande:
    Det här är fan det elakaste forumet som existerar. Ja, jag går och skär av mig armen!
    +1 ^

Det här är väl inget WWZ virus...
  • Anonym (Läkarstudent)

Nä, det är bara en vanlig ven.

Svar på tråden Kan det vara en blodpropp? BILD