knöl i bröstet - ung
För ett par dagar sen upptäckte jag en knöl i mitt högra bröst som jag aldrig känt förut. Skulle uppskatta den till att vara ungefär lika stor som en kidneyböna, kanske något större. Den ömmar inte och jag känner mig inte allmänpåverkad. Jag är bara 19, snart 20 - bör jag vara orolig? Försökte få tid på vårdcentralen med de avfärdade mig med att det nog var en "inflammerad bröstkörtel" som kan uppkomma i samband med vissa perioder i menscykeln eller något? Har aldrig hört talas om någon som fått knölar i bröstet pga. mensen, men ja, det kanske är vanligt? De bad mig alltså att avvakta ett tag. Kan ju dock nämna att jag använder mig av p-medel så får ju inte ägglossning eller något sådant (ska ha mens om ca 2 veckor så borde vara runt ägglossningen annars). Ska jag avvakta någon vecka och sen försöka igen? Vad gör jag om de inte vill ta emot mig ändå? Någon som haft knölar i bröstet som visat sig vara ofarliga? Vill helt inte sätta mig och googla en massa, då kommer jag nog inte kunna sova inatt hehe