• Anonym (Svamp­en)
    Äldre 18 apr 11:18
    62912 visningar
    44 svar
    44
    62912

Svamp mellan skinkorna som aldrig ger med sig

Efter en antibiotikakur fick jag svamp i underlivet för första gången i mitt liv. Har inte varit hos läkaren men har de klassiska symptomen. Det märkliga är att jag bara har svamp mellan skinkorna. Har prövat Pevaryl, Canesten och det där engångstabletten. Både vagiatorer och kräm. Har inte pojkvän eller haft sex så det handla inte om återsmitta. Drar mig för att besöka läkaren och undrar nu om någon har något tips på annan kräm som kanske kan funka. Är desperat och känner mig äcklig och ofräsch.

• Svar på tråden Svamp mellan skinkorna som aldrig ger med sig
  • LiveLe­ak
    Äldre 18 apr 11:24

Det lät otäckt. Ladda upp en bild på det. 

• Anonym (Svamp­en) Trådstartaren
    Äldre 18 apr 11:26
    LiveLeak skrev 2014-04-18 11:24:50 följande:
    Det lät otäckt. Ladda upp en bild på det. 
    Det är inte mycket att se. Det är rött och det kliar.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 18 apr 11:29

vilken engångstablett syftar du på? Jag har engångstabletter som man tar oralt och de finns bara på recept.
    om du svamp mellan skinkorna så låter det inte som att du ska behandla underlivet, för det är ju inte där som svampen sitter, utan analen.
    är du säker på att det inte är herpes?

Äldre 18 apr 11:33
    Fjärilslarv skrev 2014-04-18 11:29:43 följande:
    vilken engångstablett syftar du på? Jag har engångstabletter som man tar oralt och de finns bara på recept.
    om du svamp mellan skinkorna så låter det inte som att du ska behandla underlivet, för det är ju inte där som svampen sitter, utan analen.
    är du säker på att det inte är herpes?
    Den tabletten det görs reklam för på tv, på D någonting tror jag. Har aldrig haft sex så herpes eller andra könssjukdomar är det inte. Fick detta i samband med antibiotikan. Jag har smörjt in både underliv och skinkor utifall att. Trodde att Canesten och Pevaryl skulle funka men nej.
    Äldre 18 apr 11:36

Diflucan 150 mg är tabletterna jag menar.

• Fjäril­slarv
    Äldre 18 apr 11:37
    Anonym (Svampen) skrev 2014-04-18 11:33:47 följande:
    Den tabletten det görs reklam för på tv, på D någonting tror jag. Har aldrig haft sex så herpes eller andra könssjukdomar är det inte. Fick detta i samband med antibiotikan. Jag har smörjt in både underliv och skinkor utifall att. Trodde att Canesten och Pevaryl skulle funka men nej.
    jasså den.
    gå till doktorn istället, den där var ju fasligt dyr och du kan behöva en större styrka.
    jag har mina på recept och de är inte alls så dyra.
  • Fjäril­slarv
    Äldre 18 apr 11:38
    Anonym (Svampen) skrev 2014-04-18 11:33:47 följande:
    men herpes är ju ett virus som kan spridas om du kysser någon med det viruset t ex.
    Äldre 18 apr 11:39
    Fjärilslarv skrev 2014-04-18 11:37:21 följande:
    jasså den.
    gå till doktorn istället, den där var ju fasligt dyr och du kan behöva en större styrka.
    jag har mina på recept och de är inte alls så dyra.
    Jag drar mig då jag inte tycker om att visa upp mig, har typ fobi. Vet du hur undersökningen går till?
  • Fjäril­slarv
    Äldre 18 apr 11:40

"På senare år har det, särskilt bland unga, blivit allt vanligare att herpes i munnen, typ 1, också ligger bakom det första insjuknandet av herpes i underlivet. Troligen gäller det ungefär hälften av dem som smittas första gången. Så skillnaden att herpes typ 1 sitter runt munnen och typ 2 sitter i underlivet gäller inte längre fullt ut."

www.1177.se/Dalarna/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Herpes-i-underlivet/

• Fjäril­slarv
    Äldre 18 apr 11:41
    Anonym (Svampen) skrev 2014-04-18 11:39:59 följande:
    Jag drar mig då jag inte tycker om att visa upp mig, har typ fobi. Vet du hur undersökningen går till?
    de tittar dig i muffen precis som vid en vanlig gynundersökning.
Svar på tråden Svamp mellan skinkorna som aldrig ger med sig
Logga in
Bli medlem
Medlemsregistreringen är tillsvidare avstängd mellan 00:00 och 07:00. Vänligen återkom senare.