• Anonym (Hjälp fort!!!)

Kebab och potatisbullar som jag kan bjuda dejt ?

Hjälp hahaha jag kan inte laga mat seriöst! Jag har bjudit min dejt på middag och jag fattar inte ens varför. Jag kan inte laga mat. Jag kan typ bara laga potatisbullar i ugnen och steka sån sånt där färdigt kebabkött. Tänkte laga det men det känns som en jävla mansgrisrätt. Hahaha omg jag kommer göra bort mig. Hjälp!!! Eller blir den maten bra?

• Svar på tråden Kebab och potatisbullar som jag kan bjuda dejt ?
  • Utropstecknet

Tycker att potatisbullar och kebabkött låter som en märklig kombination. Potatisbullar, stekt bacon och lingonsylt är annars en klassiker.

Om jag vore dig skulle jag antingen satsa på take-away och lägga upp det på snyggt porslin eller köpa lite kallskuret.

• Anonym (Fixar vi!)

Gå till affären och köp:
    Sallad (välj själv vad du vill ha i)
    Smördegsplattor (finns ofta vid glassen)
    Kassler
    En burk creme fraiche
    En ask mjukost typ Creme Bonjour.

Sätt ugnen på 225
    Lägg två smördegsplattor bredvid varandra i en ugnsform. Grädda tills det får lite färg. Tar kanske 10 min.
    Skär kasslerskivor
    Blanda creme fraiche med ost, ta halva ostasken.

Lägg kasslern och röran ovanpå smördegen. Lägg två smördegsplattor ovanpå. Grädda igen tills det har färg.
    Servera med salladen.

Jag KAN inte laga mat, men detta misslyckas jag aldrig med.

• TigerLilySwe

Meh, vad är det för tråkig mat?! Gör hellre en sallad med mycket gott i, fint skuret och nån proteinkälla i. Grillad kyckling, tonfisk eller npgon skinka. Värm vitlöksbröd och fixa/köp nån god dressing till. Sen kanske nån god glass och lite choklad m kaffe efteråt. Finns mycket halvklart i butiker idag som man kompletterar själv alt delikatessdisk där man kan köpa lite. Det du föreslog är mer barnmat ejnatt bjuda en vuxen på. Sorry, men lite mer får du anstränga dig. Rättning på detta;)

• Nyfiken gul

Enklast möjligast

Gå till affären och köp färdiggrillad kyckling och potatissallad, köp en ask coctailtomater. 

Lite gott fikabröd kanske, eller glass. 

Halvera kycklingen och lägg på varsin tallrik och lägg upp några tomater, sen får man ta för sig av potatissalladen. 

Känns det "fattigt"  så duka fram knäckebröd, smör och ost. 

Krångla inte till det - andas och tänk till. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Hjälp fort!!!)

Tack för era tips. Jag köpte take away från krogen under mig (lassagne). Köpte tre stora bitar. La in maten i en ugnsform så hon inte skulle fatta att jag köpt. Fiffigt. Så ska jag göra varje gång. Men dyrt blir det :). 110 kr/bit, men det var värt det. Hon tyckte det var jättegott. Nu ska vi mysa lite . Kanske blir det att hon får känna en av mina kroppsdelar i hennes håligheter. Vad har hon annars hål till. Jag har ju bjudit hem henne, så ni får hon bjuda in mig i henne. Mys mys mys mys!!!!!!

• Anonym (lyriker.)

skitenkel dejtmat.

Pastahjärtan
    Lax,
    purjolök
    creme fraiche

Och en sallad med halva purjon minotomater och nån trevlig sallad i påse.

Koka upp pastan, under tiden kokar så strimlar du den tinade laxen och hackar purjon ganska fint.
    Rör ihopa purjon med cremefraichen och ha på lite svartpeppar när pastan nästan är klar så slå av vattnet men rädda ca ½dl vatten som du slår tillbaka i kastrullen och tippa i laxen och rör om och ställ tillbaka på den varma avslagna plattan. efter ett par minuter så slår du i och rör runt cremefraicheröran.
    lägg upp på tallriken tillsammans med salladen.

Lövar att det går hem med ett gott vin.

• Anonym (7 år senare)
    Anonym (Hjälp fort!!!) skrev 2014-04-18 14:08:19 följande:

Hjälp hahaha jag kan inte laga mat seriöst! Jag har bjudit min dejt på middag och jag fattar inte ens varför. Jag kan inte laga mat. Jag kan typ bara laga potatisbullar i ugnen och steka sån sånt där färdigt kebabkött. Tänkte laga det men det känns som en jävla mansgrisrätt. Hahaha omg jag kommer göra bort mig. Hjälp!!! Eller blir den maten bra?

Vad blev det. Tyckte han om din matlagning 
Svar på tråden Kebab och potatisbullar som jag kan bjuda dejt ?