• Anonym (Scoop)

Har fått fram ett stort scoop, hur utnyttjar jag det?

Jag har kommit över en panggrej om en aktuell nyhetshändelse. Ärligt talat, vi talar löpsedelmaterial utan tvekan. Det rör en internationell storhändelse och ingen tidning har dessa uppgifter ännu, enbart jag.

Frågan är, hur utnyttjar jag detta så bra som möjligt? Jag vill naturligtvis inte gratis ge bort en sånhär grej till en journalist. Har aldrig sålt nyheter förr, hur gör man och var får man bäst betalt?

Det är som sagt var en riktig kioskvältare, nästan lika stor grej som att hitta Palmevapnet.

• Svar på tråden Har fått fram ett stort scoop, hur utnyttjar jag det?
  • Rage

Det största du kan göra är att avslöja det här i tråden. Berätta...

• Anonym (Scoop)

Javisst, det skulle jag kunna göra. Och då får journalisterna uppgiften gratis och kan sälja sina lösnummer med skvaller. Jag ger inte bort saker gratis, jag har fått fram uppgiften och skall någon tjäna en spänn på den vill jag ha del av kakan.

• Rage
    Anonym (Scoop) skrev 2014-04-18 15:33:51 följande:
    Javisst, det skulle jag kunna göra. Och då får journalisterna uppgiften gratis och kan sälja sina lösnummer med skvaller. Jag ger inte bort saker gratis, jag har fått fram uppgiften och skall någon tjäna en spänn på den vill jag ha del av kakan.
    Men du kan bli en högt uppsatt medlem här istället
  • Anonym (L)

Är det en internationell grej? Här i Sverige är det nog rätt kört att få pröjs....

• Fia333

Du får väl ringa runt o fråga vad du skulle få betalt? Utan att säga för mycket såklart:) spännande! Du kan väl hojta till här när nyheten är ute?

• Superbjarne

Du får väl kontakta någon kvällstidning Gå till deras hemsidor och leta efter kontaktinformation.

• Anonym (Scoop)
    Anonym (L) skrev 2014-04-18 15:41:04 följande:
    Är det en internationell grej? Här i Sverige är det nog rätt kört att få pröjs....

Det är en internationell grej som medier över hela världen rapporterar om.
  • Anonym (Scoop)
    Fia333 skrev 2014-04-18 15:44:49 följande:
    Du får väl ringa runt o fråga vad du skulle få betalt? Utan att säga för mycket såklart:) spännande! Du kan väl hojta till här när nyheten är ute?

Jag får väl kanske göra det. Jag hojtar till, är ju anonym här ändå.
    Superbjarne skrev 2014-04-18 15:45:09 följande:
    Du får väl kontakta någon kvällstidning Gå till deras hemsidor och leta efter kontaktinformation.

Ja, jag har mejlat till våra två kvällstidningar med vilken händelse det gäller och att jag har ny information som ingen annan har, men verkar inte få svar på det. Kanske tar det några dygn, vad vet jag?
  • Anonym (L)
    Anonym (Scoop) skrev 2014-04-18 15:45:23 följande:

Det är en internationell grej som medier över hela världen rapporterar om.
    Kontakta en kvällstidning som skrivit om saken och är insatt och säg att  du vet något, kontakta sen en annan kvällstidning och säg att du vet något....sen får du spela ut dem mot varann.

Har du en säker källa?  
  • Anonym (Scoop)
    Anonym (L) skrev 2014-04-18 15:48:29 följande:
    Kontakta en kvällstidning som skrivit om saken och är insatt och säg att  du vet något, kontakta sen en annan kvällstidning och säg att du vet något....sen får du spela ut dem mot varann.

Har du en säker källa?  

Källan till min information är säker, helt säker.
Svar på tråden Har fått fram ett stort scoop, hur utnyttjar jag det?