• Chiquita07

Gravid vecka 33 och sover bort mitt liv

Jag är i v 33 (går in i v 24 imorgon) och jag är knappt hungrig längre (förut åt jag som en häst), o jag sover i princip hela dagarna, kan sova från 23 till 15 o ändå känna mig trött. Var ni också så trötta i slutet av graviditeten?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-04-18 15:28
    vecka 34 imon menar jag såklart

• Svar på tråden Gravid vecka 33 och sover bort mitt liv
  • Chiquita07
    Lena skrev 2014-04-18 16:04:55 följande:
    Hur ser ditt järnvärde ut?
    Normalt, o jag äter dessutom järntabletter o gravidvitaminer så det är inget fel på mina värden. Jobbigt att vara såhär trött!
  • AstMalin

Då är vi två.. Äter järntabletter och allt ser normalt ut, bm sa att vissa tyvärr är så trötta så tror det bara är att stå ut sista tiden, själv är jag i vecka 37+2 idag och har varit trött nästan hela graviditeten

• Chiquita07
    AstMalin skrev 2014-04-18 19:02:02 följande:
    Då är vi två.. Äter järntabletter och allt ser normalt ut, bm sa att vissa tyvärr är så trötta så tror det bara är att stå ut sista tiden, själv är jag i vecka 37+2 idag och har varit trött nästan hela graviditeten
    Skönt att höra att man inte är ensam. Det är väl bara stå ut antar jag. Jobbar du nu under din graviditet? Jag är nämligen hemma på dagarna men inte är jag pigg för det. Tror dock jag inte bara är fysiskt trött utan även psyskiskt. Det tär på psyket all oro, det här att inte veta om barnet man väntar är friskt och hur förlossningen ska gå osv.
  • Run to the hills

Hej TS! Jag var ganska trött under mina graviditeter och behövde sova efter jobbet varje dag. Av en slump (hade sökt vård för ngt annat) testades jag efter förlossningen för sköldkörtelrubbning och det visade sig att jag hade fått en tillfällig obalans under graviditeten. Det var därför jag var så trött. Det går att medicinera. Kan vara värt att kolla på din vårdcentral.

• Chiquita07
    Run to the hills skrev 2014-04-18 19:16:18 följande:
    Hej TS! Jag var ganska trött under mina graviditeter och behövde sova efter jobbet varje dag. Av en slump (hade sökt vård för ngt annat) testades jag efter förlossningen för sköldkörtelrubbning och det visade sig att jag hade fått en tillfällig obalans under graviditeten. Det var därför jag var så trött. Det går att medicinera. Kan vara värt att kolla på din vårdcentral.
    Där ser man. Tack för tipset!
  • AstMalin
    Chiquita07 skrev 2014-04-18 19:09:39 följande:
    Skönt att höra att man inte är ensam. Det är väl bara stå ut antar jag. Jobbar du nu under din graviditet? Jag är nämligen hemma på dagarna men inte är jag pigg för det. Tror dock jag inte bara är fysiskt trött utan även psyskiskt. Det tär på psyket all oro, det här att inte veta om barnet man väntar är friskt och hur förlossningen ska gå osv.
    Jag har haft lite lyx och varit hemma då jag studerat på distans så har kunnat sova när det behövts.

Min bm sa till mig att nu på slutet att sova när man är trött och strunta i vad klockan är.
  • Juddy

Jag var helt slut i den veckan som du är i. Jag testades till slut för B12 brist vilket jag hade. Hade innan testats för järn och sköldkörteln vilket var helt ok. Fick vitamintillskott Behepan. Två symptom på B12 brist kan vara just abnorm trötthet och minskad aptit. Fick snabbt tillbaka matlusten vilket var underbart, är lite piggare nu efter ca 7 veckors behandling. Se mer info www.privatmedicin.se/medicinboken/nervsystemets-sjukdomar/vitamin-b12-brist/

• Chiquita07
    Juddy skrev 2014-04-20 06:29:32 följande:
    Jag var helt slut i den veckan som du är i. Jag testades till slut för B12 brist vilket jag hade. Hade innan testats för järn och sköldkörteln vilket var helt ok. Fick vitamintillskott Behepan. Två symptom på B12 brist kan vara just abnorm trötthet och minskad aptit. Fick snabbt tillbaka matlusten vilket var underbart, är lite piggare nu efter ca 7 veckors behandling. Se mer info www.privatmedicin.se/medicinboken/nervsysteme.../
    Tack för infon!
Svar på tråden Gravid vecka 33 och sover bort mitt liv