• Anonym (Klumpen)

Gå ner 10 kg snabbt

Det är så att jag under det senaste året gått ner 30 kg med hjälp av LCHF och trivs väldigt bra med den dieten, nu har jag ungefär 10 kg kvar och därför går jag inte ner så mycket så snabbt längre. Jag skulle verkligen behöva gå ner 10 kg till i sommar för jag känner mig fortfarande som en degklump men jag har ingen aning om hur jag ska göra, är det någon som har något tips? Vikten har stått still sedan årets början trots att jag ätit som jag ska samt tränat. 

• Svar på tråden Gå ner 10 kg snabbt
  • Anonym (Majken)

Samma här! Har gått ner cirka 25 kg men har stannat till, eller det pendlar mellan -1 eller +1. Ja har börjat med Diet Shake nu (måldtidsersättning) för att få igång en kickstart för att kroppen ska börja gå ner igen, hoppas att det funkar.

• Hank Moody

Testa 16 timmarsfasta, fram tills sommaren sa ska du se att det hander grejer, i kombination med traning! 

• Anonym (Klumpen)
    Anonym (Majken) skrev 2014-04-18 16:30:28 följande:
    Samma här! Har gått ner cirka 25 kg men har stannat till, eller det pendlar mellan -1 eller +1. Ja har börjat med Diet Shake nu (måldtidsersättning) för att få igång en kickstart för att kroppen ska börja gå ner igen, hoppas att det funkar.
    Jag har också funderat på att börja med pulvershakes för att få igång viktnedgången igen, men jag vet inte hur bra det skulle funka nu när kroppen är så van med LCHF. Hur länge har du tagit shakes?
  • Anonym (Klumpen)
    Hank Moody skrev 2014-04-18 16:38:37 följande:
    Testa 16 timmarsfasta, fram tills sommaren sa ska du se att det hander grejer, i kombination med traning! 
    Hur går det till och vad äter man när man inte fastar? Hur funkar det att träna när man fastar?
  • Anonym (Yayo)

Skulle också behöva gå ner 10 kg snabbt, funderar på att köra med pulvershakes, har massor utav det hemma också. Krympa matsäcken och få bort sötsuget....

• Radhuspinglan

Varför du känner dig som en degklump kan vara för att huden inte hängt med. Jag var dum och gick ner 20 kg på 3 månader (har NOLL tålamod). Min hud hängde inte med, så med kläder är jag SKITSNYGG, utan ser jag ut som en rynkig degklump... :/

• Hank Moody
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-04-18 16:42:08 följande:
    Hur går det till och vad äter man när man inte fastar? Hur funkar det att träna när man fastar?
    Du far ata vad du vill  mellan kl 12.00-20.00 (tiderna ar givetvis flexibla men det ska vara 16 timmar, dessa tider ar bra da du sover storre delan av fastan) Den har formen gor att fettforbranningen okar och muskelmassan okar. Du ska ata vid samma tider varje dag i nagra veckor tills du har natt ditt mal. Du fastar alltsa varje dag. 
     Kombinerar du detta med lagkolhyderatskost och traning kommer du GARANTERAT ga ner massor i vikt. 

Det kallas 16:8 metoden, om du vill lasa pa lite om det. 
  • Anonym (Klumpen)
    Radhuspinglan skrev 2014-04-18 16:55:23 följande:
    Varför du känner dig som en degklump kan vara för att huden inte hängt med. Jag var dum och gick ner 20 kg på 3 månader (har NOLL tålamod). Min hud hängde inte med, så med kläder är jag SKITSNYGG, utan ser jag ut som en rynkig degklump... :/

Jag har sett att det är lite hud här och där, men det mesta är faktiskt fett som jag behöver få bort :/ det tog ungefär ett år att gå ner 30 kg så det gick inte så snabbt för mig som det gjorde för dig, så jag tror att min hud har anpassat sig lite mer.

• Anonym (Klumpen)
    Hank Moody skrev 2014-04-18 17:08:25 följande:
    Du far ata vad du vill  mellan kl 12.00-20.00 (tiderna ar givetvis flexibla men det ska vara 16 timmar, dessa tider ar bra da du sover storre delan av fastan) Den har formen gor att fettforbranningen okar och muskelmassan okar. Du ska ata vid samma tider varje dag i nagra veckor tills du har natt ditt mal. Du fastar alltsa varje dag. 
     Kombinerar du detta med lagkolhyderatskost och traning kommer du GARANTERAT ga ner massor i vikt. 

Det kallas 16:8 metoden, om du vill lasa pa lite om det. 
    Det är ungefär så jag gör men det händer ingenting :(
  • Radhuspinglan
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-04-18 17:40:15 följande:
    Jag har sett att det är lite hud här och där, men det mesta är faktiskt fett som jag behöver få bort :/ det tog ungefär ett år att gå ner 30 kg så det gick inte så snabbt för mig som det gjorde för dig, så jag tror att min hud har anpassat sig lite mer.

Ja, du har nog rätt i det ang att huden hunnit med. Borde också ha låtit det tagit lite längre tid...
  • Anonym (Fläskberget)
    Anonym (Yayo) skrev 2014-04-18 16:52:40 följande:
    Skulle också behöva gå ner 10 kg snabbt, funderar på att köra med pulvershakes, har massor utav det hemma också. Krympa matsäcken och få bort sötsuget....
    Skulle jag också behöva...Problemet är att jag ALLTID är hungrig...
  • Anonym (Yayo)
    Anonym (Fläskberget) skrev 2014-04-18 19:47:46 följande:
    Det är även mitt problem, jag gick på pulverdiet för något år sen just för att krympa magsäcken. Det funkade såklart, och jag var inte lika hungrig efter det, men sakta men säkert började ändå äta mer när det var extra god mat hemma och när det gällde sötsaker....
  • Hank Moody
    Anonym (Klumpen) skrev 2014-04-18 17:41:27 följande:
    Det är ungefär så jag gör men det händer ingenting :(
    Vad tranar du?
  • Mars 976
    Anonym (Fläskberget) skrev 2014-04-18 19:47:46 följande:
    jag käkar pulver just nu och det funkar förvånansvärt bra.
    880kcal om dagen nåja jag får i mig mer då jag har ett halvkrävande fysiskt jobb och behöver vara skärpt en hel del av tiden.
    Grejen är att man skall komma in i ghostbreathfasen för att bränna fett. man luktar ve och fasa i munnen och som i mitt fall så bränns det som man har syra eller nått.
    Trocket för att komma förbi hungerfasen är att låta bli allt som man måste tugga.  för att släcka viss hunger så kan man byta en del av påsarna till chakes med riktigt högt protein innehåll som gör att man känner en viss mättnad och sedan dricka kolsyrat vatten.
    undvik konstsocker (dietläsk) då det finns antydningar att detta kan hämma fettbränningen hos en del.

Tänk på att det är riktigt jobbigt att gå ner mycket på kort tid. man känner sig orkeslös och den där jävla vågen rör sig fan inte alls. Men hav hopp. om man tar ett måttband och mäter midjan i höjd med armbågarna och tex låren så kan man se att det händer grejer där i stället.
  • Madmoiselle
    Hank Moody skrev 2014-04-18 17:08:25 följande:
    Du far ata vad du vill  mellan kl 12.00-20.00 (tiderna ar givetvis flexibla men det ska vara 16 timmar, dessa tider ar bra da du sover storre delan av fastan) Den har formen gor att fettforbranningen okar och muskelmassan okar. Du ska ata vid samma tider varje dag i nagra veckor tills du har natt ditt mal. Du fastar alltsa varje dag.  Kombinerar du detta med lagkolhyderatskost och traning kommer du GARANTERAT ga ner massor i vikt. Det kallas 16:8 metoden, om du vill lasa pa lite om det. 

Dessa tider verkar inte särskilt bra då frukosten är det viktigaste målet. Då är det bättre att äta mellan 7:00-15:00 istället.
Svar på tråden Gå ner 10 kg snabbt