• Aliceotheo1114

    Bärsele??

    Jag har en babybjörn one som jag är väldigt nöjd med men efter att läst massor så verkar den ändå inte jättebra för barnet.. Så nu undrar jag vad det finns för bra selar?? Ergobaby får jag ont i ryggen av & manduca gillar inte min son. Han är 3 månader 63 lång och väger 6700g


  • Svar på tråden Bärsele??
  • Aliceotheo1114
    Aliceotheo1114 skrev 2014-04-18 17:00:05 följande:
    Jag har en babybjörn one som jag är väldigt nöjd med men efter att läst massor så verkar den ändå inte jättebra för barnet.. Så nu undrar jag vad det finns för bra selar?? Ergobaby får jag ont i ryggen av & manduca gillar inte min son. Han är 3 månader 63 lång och väger 6700g



    Jag är även lång och rätt kraftig.
  • Flickan och kråkan

    De ergonomiska bärselarna är ju väldigt lika vad gäller barnets position, men här kommer en lista:

    Manduca
    Ergo (flera olika modeller med vissa detaljskillnader)
    Beco (butterfly, gemini och soleil)
    Angelpack
    Boba
    Pognae
    Tula
    Wompat
    Connecta
    Action baby carrier
    Olives and applesauce
    Pikkolo
    Patapum
    m.fl

    Sedan finns så klart olika typer av meitai samt hybrid.

  • Aliceotheo1114
    Flickan och kråkan skrev 2014-04-18 17:33:00 följande:
    De ergonomiska bärselarna är ju väldigt lika vad gäller barnets position, men här kommer en lista:

    Manduca

    Ergo (flera olika modeller med vissa detaljskillnader)

    Beco (butterfly, gemini och soleil)

    Angelpack

    Boba

    Pognae

    Tula

    Wompat

    Connecta

    Action baby carrier

    Olives and applesauce

    Pikkolo

    Patapum

    m.fl

    Sedan finns så klart olika typer av meitai samt hybrid.



    Tycker alla ser likadana ut. Haha. Världens största djungel. ????
  • Flickan och kråkan

    Alla bygger ju på samma princip dvs att barnet ska bäras med c-formadrygg och med brett stöd under rumpan och knäna över höfthöjd = ergonomiskt riktigt. Skillnaderna är därför mer en fråga om t.ex. bärarens kroppsform, barnets ålder/storlek samt andra preferenser i utseende etc. Med tanke på vad du skrivit tidigare så tänker jag väl att det är feminin eller pikkolon du ska testa eftersom de ger en möjlighet till smalare sitt yta och därmed inget spädbarnsinlägg. Spädbarnsinlägg funkar inget vidare om jag förstått det hela rätt och de flesta är nog fortfarande utan dem lite för breda för att din son ska sitta riktigt bra. Fast nu undrar jag, utifrån vad du skriver här i ts, fungerar ergon för din son? I så fall låter det som om den ändå är ett bra val. Får du ont så behöver du justera inställningarna så att du får vikten rätt.

Svar på tråden Bärsele??