• Anonym (Undrar)

Hjälp med svar!! Ringer kvinnokliniken upp anhöriga?

Är i en komplicerad situation. Min nuvarande kille har problem med ett ex som hävdat sen de gjorde slut att hon är gravid. Vägrar göra abort om han inte stannar kvar med henne osv. Iaf så sa hon nu i veckan att hon fått missfall och haft kontakt med kvinnokliniken. Under dagen blir han uppringd av kvinnokliniken som säger åt honom att hon behöver stöd i detta nu när hon är ledsen över missfallet. Går det verkligen till så? Ringer de upp folk sådär och talar om vad de ska göra?? Hela situationen är helt knäpp och inte helt trovärd alla gånger så nu vet vi inte vad vi ska tro på och inte. Tacksam för svar!

• Svar på tråden Hjälp med svar!! Ringer kvinnokliniken upp anhöriga?
  • Anonym (IH)

Det låter osannolikt. Sekretess osv.
    Mår en kvinna dåligt har hon rätt till kurator/samtalskontakt. 

• RubyRed

Kan hon ha gett numret och påstått att det är hennes nuvarande partner?

• Anonym (Undrar)

Jo hon säger att hon varit hos kurator innan för att hon inte visste om hon skulle göra abort eller inte. Men han fick aldrig följa med henne dit.. Jo hon kan ha sagt så, men jag tycker ändå att det är märkligt med tanke på sekretess och sånt. Därför undrar jag om nån vet om man gör så verkligen??

• LillaJag06

Hon har säkert sagt att det är hennes partner och att hon behöver honom när de frågat.

Om patienten tillåter det kan en sköterska ringa eller behta att hon är där.

• Anonym (X)

Exet får klara sig utan din pojkvän.

Bara för honom att ignorera.

Kliniken har bara framfört kvinnans önskemål som var rätt vridet, de kan självklart inte bestämma över mannen.

• Anonym (Undrar)

Okej. Tycker bara det lät konstigt. Men om hon bett den ringa så kan det ju stämma.

• Anonym (Undrar)

Nej såklart han kan ignorera henne om han bil. Men han vill gärna veta om det är så att hon ska behålla ett barn som är hans. Men hon har ljugit om så mycket och betett sig helt galet på många sätt så han vet aldrig när hon talar sanning eller inte. Vet inte ens om hon nånsin var gravid, för han har inte fått se test eller dölja med henne till sjukhuset..

• Fiona M

Han kan väl säga att han följer med henne till kuratorn på kvinnokliniken nästa gång hon ska dit?

Svar på tråden Hjälp med svar!! Ringer kvinnokliniken upp anhöriga?