• Anonym (TS)

kontaktade känd person

Jag skäms så det inte är klokt. Jag har gjort något som jag inte har gjort tidigare i mitt 35åriga liv, jag har skrivit till en känd person. Jag fick ett infall och ville berätta att jag gillar hur personen verkar vara. Tänkte att jag själv hade blivit glad över något liknande. Jag letade upp personens privata facebooksida och skrev ett mess där. Inte långt därefter fick jag ett svar och personen skickade även en vänskapsförfrågan. Nu blev jag ännu mer generad, eftersom jag fick en vänskapsförfrågan tillbaka. Tror personen i fråga att jag är ett hängivet fan, typ en generation äldre av belibers?! Nu förstår jag att personen jag kontaktade nog inte bryr sej speciellt mycket om jag inte tackar ja till dennes förfrågan. Men ändå känner jag mej dum som inte tackar ja och samtidigt vill jag inte tacka ja för då ser jag ju precis ut som just där där stalkande fanset.
    Ja jag vet, dagens i-landsproblem men ändå sitter jag här och skäms i det tysta. Å varför skriver jag det här här? kanske jag vill höra att jag inte är ensam om att ha gjort något liknande, kanske att jag vill höra att personen nog inte alls tror jag är så som jag tror. Jag vill inte höra att jag är fjantig och pinsam men det får ni säga också.

• Svar på tråden kontaktade känd person
  • Prutt

Tacka ja och ignorera sedan personen tills hen skriver till dig. Posta saker på din vägg då och då som visar att du har ett eget liv, som inte på något sätt kretsar kring denna person eller andra kändisar, och att du är en intressant, jordnära och intelligent människa. Hen kommer inte se dig som en stalker så länge du inte beter dig som en.

• Flygfotogen

Om personen trodde att du var en stalker hade denne säkert inte lagt till dig som vän... Överanalysera inte så mycket. Vi måste kunna ge folk ärliga och fina komplimanger utan att skämmas som hundar över det.

• Grappa
    Flygfotogen skrev 2014-04-19 16:49:49 följande:
    Om personen trodde att du var en stalker hade denne säkert inte lagt till dig som vän... Överanalysera inte så mycket. Vi måste kunna ge folk ärliga och fina komplimanger utan att skämmas som hundar över det.
    Fint skrivet!

• smulpaj01

Kan inte vara någon superkändis direkt? Är det en "dokusåpastjärna"?

Släpp det, det är inte pinsamt alls. Lite gulligt möjligen.

• Anonym (Lina)
    Flygfotogen skrev 2014-04-19 16:49:49 följande:

• Trinity78

Är du säker på att det verkligen är denne person som står bakom kontot?

Reproductively challenged
  • Anonym (Fake)

Finns ju många fake-konton där nån vanlig svensson uppger sig för att vara en viss känd person.
    Min första tanke när jag läste din trådstart var att detta var ett sådant. En kändis har nog lärt sig att vara mer försiktig än att lägga till vemsomhelst på sin vänlista.

• Grappa
    Anonym (Fake) skrev 2014-04-19 22:48:15 följande:
    Finns ju många fake-konton där nån vanlig svensson uppger sig för att vara en viss känd person.
    Min första tanke när jag läste din trådstart var att detta var ett sådant. En kändis har nog lärt sig att vara mer försiktig än att lägga till vemsomhelst på sin vänlista.
    Kändisar har ofta en öppen och en privat facebook.
  • Chester Copperpot

Vad är problemet? Personen tyckte uppenbarligen att du var tillräckligt trevlig för att denne vill ha fortsatt kontakt. Det behöver i sig inte betyda nånting, men det kan ju vara kul ändå. Dom flesta kändisar, framförallt skådespelare, är ganska bekräftelsekåta, dom gillar alltså när folk matar deras egon. Och sen brukar dom flesta dessutom se sociala plattformar som facebook som ett sätt att få jobb. Ju större kontaktyta, desto mer människor som kan visa sig vara betydelsefulla i framtiden. Man har liksom ingen aning om var man kan få jobb ifrån nästa gång, dom mest obetydliga kontakter kan vara bra att ha. Så, dom flesta kändisar har ganska stora kontaktnät. Som sagt, det behöver ju inte betyda något att den personen addade dig, men som sagt, det kan ju vara kul ändå. Det troligaste är att den personen blev glad över vad du skrev, och det kan ju vara trevligt att veta, att även dom kan bli glada av en liten uppmuntrande gest.

• Anonym (*)

Fredagstråååd... :) Kändisar har sällan fb-konton där vem som helst kan pm-a dem... :)

• Chester Copperpot
    Anonym (*) skrev 2014-04-20 09:34:48 följande:
    Fredagstråååd... :) Kändisar har sällan fb-konton där vem som helst kan pm-a dem... :)
    Eh? Jag har flera kändisar på fb, och dom är ganska öppna med det. Några har alla sina statusar inställt på "offentligt", och där alla kan kontakta dom. Några har inställningarna på "bara vänner" och med hemliga nicknames istället för sina riktiga namn. Alla är olika, men dom flesta kändisar är precis som vemsomhelst...

• Flygfotogen
    Anonym (*) skrev 2014-04-20 09:34:48 följande:
    Sanning med stor modifikation. De människor jag känner som anses kända har vanliga profiler likväl som sidor för fans.
  • Anonym (TS)

Vilka snälla svar. Jag sittet fortfarande och är lite generad men ska försöka släppa det och se det som att jag gjorde personer glad bara.

Nej det var inte en dokusåpakändis ???? den dagen en sådan gör något som imponerar så lovar jag att berätta det här. Eller hm, nja med tanke på hur jag skäms över detta så håller jag nog tyst och jag är inte så orolig över att den dagen kommer.

Lite road blir jag över att någon antyder att jag skulle vara ett troll. Kom igen, lite mer spännande ts måste man väl komma på om man vill trolla.

Å mjo jag är ganska säker på att det inte är ett fakekonto

• Anonym (TS)
    Flygfotogen skrev 2014-04-20 23:32:20 följande:
    Vad har personen gjort som imponerar då? :)

Jag gillade Hur personen står upp för det den tycker, att den verkar ha sån empati och vågar vara känslosam. Så egentligen inget som personen är känd för och dennes prestationer.
  • Lorkah

Jag fattar inte problemet...? Du inledde en konversation och personen svarade med att bjuda in dig på hans sida...? Och du flippar ur....? Har du pinsamheter på din FB sida, typ där du skriver en massa inlägg om just denna person, lägger upp bilder på denne osv? Även om det är så, så är du ju i så fall bara ett fan och dessa kändisar är ju endast kändisar just pga sådana som dig; sådana som ser upp till dom. Så den blir nog inte arg och äcklad utan bara ännu mer smekt medhårs om hur förträfflig denne är. Det är ju sånt dom vill höra. Det jag tycker är mer underligt är hur en kändis bara bjuder in en främling sådär på sin privata FB sida, fan eller ej. Eller är det en mindre känd kändis? En som precis börjar bli känd eller en som vart b-kändis längre tid?

• Anonym (TS)

Ha ha. Nä jag har nog aldrig nämnt personen högt varken på facebook eller i verkliga livet. På min sida finns det nog bara sånt där som 35åringar med barn brukar ha: bilder på barnen, lite vardag och mess från vänner.

Kändisen är inte en b-kändis och inte heller ganska ny som det. Däremot tror jag den tänker som någon nämnde tidigare: fans ska man hålla sej väl med.

Jag har nu slutat vara generad och väljer att se det som att personen blev glad och det var ju det som var meningen.

Svar på tråden kontaktade känd person