• Lapskojs

Presentförslag till nyfödda tvillingar/tvillingföräldrar?!

Snart ska jag ääääntligen får hälsa på min bästa vän och hennes två söta skruttisar (flicka + pojke), knappt en vecka gamla! Vill så gärna ge skruttisarna och/eller föräldrarna en användbar och bra present men har idétorka!

Förslag, någon???

Priset är oväsentligt, men det får inte vara för skrymmande för de flyttar till varmare breddgrader om några månader...

• Svar på tråden Presentförslag till nyfödda tvillingar/tvillingföräldrar?!
  • Lapskojs

Var på stan igår och kunde inte låta bli att köpa kläder och lite andra attribut i samma "serie" (mössor, haklappar, handdukar, tvättlappar...). Är totalallergisk mot allt som skriker FLICKA och POJKE i rosa och ljusblått, men jag hittade charmiga och coola kläder på HM (ursöta giraffer) och Åhléns (randigt + småmönstrat med björnar) som inte signalerar varken det ena eller det andra.

Köpte också en bok, "Dopfest och namnkalas" som jag tror kan vara trevlig att bläddra i och få tips från när det är dags. www.wahlstroms.se/default.jsp&category_name=Fakta&pmid=5&isbn=32331975

Så blev det!

• therese

Varsitt badlakan till de små!
    Finns superbra badlakan med "huvor" i hörnet så de kan fungera lte som badrock.
    pekböcker (även om de är för små för det nu så dröjer det bara några mån tills de blir "bokslukare)
    såna där mjukdjur m speldosa i (obs varning bara för att dosan kan spela för starkt - kolla i affären att det är godkänt för bebisar)
    träklossar
    bitleksaker (inte bara hundar älskar att dregla och bita i saker)
    mm mm....

Kläder växer de ur så fort och dessutom brukar nyfödda kunna bada i alla klädinköp. grejer som "varar" är kul,

• Umeboshi

Vad jag hade uppskattat är saker som går åt - mat åt de vuxna (svårt att hinna laga mat ibland i början...), blöjor osv.

Kläder modell större att växa in i är ett bra tips, alla brukar kunna dyka upp med stl 50/56 i början och så växer de ur det på en kaffekvart...

Saker som håller i långa loppet är också ett bra tips; filtar och badlakan är bra exempel.

• Lisa T

Jag köpte en bit guld från en guldsmedsaffär till en bekant. Den var inte stor men jag gillade tanken på att han kunde smälta ner den och använda till något speciellt tillfälle. Min dotter fick en äkta pärla i samma syfte. Eg ska man väl fortsätta spara ihop till ett smycke, men det blev aldrig av. Tanken var god i alla fall!

• Lapskojs

Ah, kanontips tjejer! Tackar

Svar på tråden Presentförslag till nyfödda tvillingar/tvillingföräldrar?!