• Drone

    Stora kaniner!

    Hej! Finns det nåt intresse för stora kaniner? Jag föder upp köttkaniner av rasen new zealand. Jag har frysen full hemma och kan inte slakta mer nu. Funderar på om det är värt att lägga ut en blocket annons på 23 kaninungar. Är ni som Har barn intresserade av kaniner som väger 3-5 kg som vuxna?

  • Svar på tråden Stora kaniner!
  • Catbride

    Om du ska sälja kaninungar så är det ju en fördel om de är vana att hanteras och går att få tama. Men vad gör du med allt kött du får då? Frysen full säger du? Säljer du inget kött? Lägg ut en annons om kanin-kött på Blocket i samma veva... Har hört att det är gott. Även om jag är kanin-ägare så skulle jag nog kunna äta kanin oxå om jag visste att den var uppfödd och haft ett bra liv, och slaktad på ett bra sätt.

  • Drone

    Tyvärr får man inte sälja kött från djur som man slaktat själv utan måste gå via slakteri. Jag har ingen kontakt med kaninerna förutom att de får mat och vatten. Lyfter in honorna i nackskinnet till hanen när det är dags för parning. Slakta kaniner är inte svårt, det är svårast första gången. Finns många klipp på youtube som visar hur man gör. Att flå en kanin är inte svårare än att skala en banan och inälvorna går bra att slänga i komposten. Kanin är jätte gott, brukar använda kaninkött istället för kyckling. Kaniner som bara ätit hö smakar bäst, litet tips. Ifall någon är intresserad av att börja,

Svar på tråden Stora kaniner!