Titiou skrev 2014-04-19 10:27:09 följande:
Anonym (påsk) skrev 2014-04-19 10:25:03 följande:
De avskyr varandra som pesten, och tanken på att de ska dela etta på 40 kvadrat med mig blir lite mycket. Ingen vill lägga pengar på hotell eller liknande. Föreslog att alla skulle fira jul tillsammans som en familj och de gick väl med på det men vill inte göra något av det jag vill göra. Ingen gran, köpa färdig mat och istället för en stuga att umgås i hade det varit bättre att bo på hotell (då är hotell bra) och äta julmat i restaurangen. Det hade säkert varit trevligt när som helst utom på jul! Känner mest att de inte bryr sig.
Men varför frågar inte du om du kan komma dit över påsken istället? Och om du vill ha julmat men inte de, så kunde väl du ha lagat?? Det är inte alla som tycker det är kul att laga mat i flera timmar... Om de nu är så oengagerade så får du hjälpa dem på traven lite :) Men om de är så självupptagna som du säger, så varför inte fira högtider själv istället? Res bort, mys hemma med god mat och massa choklad i soffan, skäm bort dej själv. Det är inte alla som har ngn att fira med så känn dej inte ensam om det! Själv är jag inte mkt till firande, förutom jul, utan myser gärna hemma med min sambo istället för att alltid resa och fira med familjen :)
Det finns en sida som heter citypolarna, där anordnar de ibland träffar mm på julafton, påsk osv, Om du är trött på att fira med din familj men vill fira med ngn :)