Kan man önska glad påsk idag?
Jag önskade en kompis en glad påsk och hon påpekade att man inte säger det förrän imorgon (på söndag). Är det konstigt att önska glad påsk idag?
Jag önskade en kompis en glad påsk och hon påpekade att man inte säger det förrän imorgon (på söndag). Är det konstigt att önska glad påsk idag?
Jag har sagt det idag, igår och för en vecka sedan. Det går säkert alldeles utmärkt att säga det i morgon också.
Konstigt eller inte, vem bryr sig?
Ja det är konstigt.
Påsken är den största kristna högtiden vi har och det handlar väldigt mycket om respekt för de troende. Påsken firar vi till minne av Jesu lidande och död för att vi människor skulle (kunna) få syndernas förlåtelse, detta är något oerhört stort och en uppoffring vi inte ens kan förstå vidden av.
Jag som troende skulle bli riktigt irriterad ifall någon av mina vänner tog så lätt på detta som du verkar göra, även om du inte själv tror på något så kommer du att uppskatta allt vad påsken står för när du ska vandra vidare.
Säger din kompis bara "god jul" på juldagen med?
Önska glad påsk gör man väl både inför och under påsken kan man ju tycka.
jag har alltid sagt glad påsk idag, påskafton men om man tex skriver påskkort och skickar med posten gör man ju det i veckan innan, så då kan posten dyka upp ett par dagar före. Mao, måste det vara ok att säga glad påsk i påskveckan, vilken dag som helst :)