trololol skrev 2014-04-20 03:34:29 följande:
Oh really?
Lilla du, en piercing på så liten flicka som dig gör dig absolut inget gott! Jag säger inte att du är oansvarig eller så, och jag vet att du tycker den piercingen är fin. Tro mig, jag ville själv ha en sådan i 13 års ålder, väääldigt mycket.
En piercing är ett föremål placerad rätt igenom huden. Vet du vad det gör mot sådana som inte växt klart? Antagligen stöter huden bort piercingen eller så får du bara sprickor i huden. Jag känner en som hade en navelpiercing, och på något sätt hade huden där piercingen varit, delats i två delar.
Dessutom finns inte bara risken att du får någon infektion här och där, en infektions som aldrig läker kan i värsta fall leda till cancer (har jag hört) och du kan få hepatit eller någon annan sjukdom som smittas via blod och bakterier.
Om du redan vet dessa konsekvenser så borde du också förstå varför det finns åldersgränser. De är inte där för att jävlas och för att det "bara är till för vuxna", utan det finns en hel del anledningar.
Vänta de 2 sista åren och se vad dina föräldrar tycker och tänker om detta. Vill du så gärna ha en navelpiercing att du kan riskera att få en förstörd navel eller hepatit så kan du nog vänta 2 år till! :)
Perfekt exempel på vad jag menade