Vet inte hur jag ska göra med min relation...
Jag vet inte vart jag ska börja... Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 6 år. Vi flyttade ihop ganska snabbt. I början var vårt förhållande ganska tufft, då jag hade en del problem med mig själv. Det blev tillslut bättre och vårt förhållande har blivit bättre med åren. MEN vi bråkar ganska ofta ändå. Det kan vara om vardagssysslorna och vem det är som är "tröttast" etc. Fjantiga saker. Men det blir ändå stort. Jag kallar honom saker som jag egentligen inte vill och han är tyst, vilket gör mig mer arg än vad jag var innan. Sedan kan det komma perioder där allt är jättebra och jag trivs i vår relation. Därefter blir det en period där jag bara vill försvinna från honom. För det mesta så håller han på med sin hobby medan jag sitter och har tråkigt framför tvn. Vi har inga barn tack och lov. Det skiljer bra många år mellan oss och jag tror att det börjar störa mig. Ibland känns det som om han utövar någon form av maktmissbruk mot mig. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag älskar honom. Men jag vet inte om jag är kär i honom. Ibland känns det som om vi bara är tillsammans på grund utav att det är bekvämt. Är det så det ska vara eller finns det något mer? Jag har funderat att flertal gånger på att avsluta relationen med honom. Men det har inte blivit av då jag har blivit osäker. Samtidigt vill jag inte kasta bort en massa år om det inte är rätt. Hur vet man om det är rätt? Finns det någon som har känt på liknande sätt? Hur har du/ni gjort? Behöver råd!