Flytta långt
Jag letade en stund efter rätt kategori att lägga denna tråd i och till slut blev det "övrigt" för det är nog så jag känner mig. Just nu väntar jag på svar ifrån en arbetsgivare och ett riktigt drömjobb (jag var på intervju förra veckan.) Problemet är att jag bor i andra änden av landet, jobbet är i Skåne och jag bor i Norrland. Vad är så hemskt med detta tänker ni?
Om jag får jobbet så innebär det ju en flytt såklart. I Skåne har jag svärföräldrarna som jag kommer fantastiskt bra överens med och såklart så flyttar min älskade fästman med mig och vi påbörjar ett nytt liv tillsammans där nere. Vi planerar att då köpa det där huset vi längtat så efter också. Jag har levt hela mitt liv här i Norrland och jag älskar snön, norrskenet och luften/vattnet här. Jag förstår hur människorna fungerar här och har mängder av släkt och vänner på plats som jag umgås med dagligen.
Problemet? Jag är rädd för massor av småsaker söderöver. Såsom fästingar (det finns inga här där jag bor nu och jag har ingen erfarenhet av dem förutom alla tidningsartiklar som i stort sett innebär ond bråd död). och ormar, det finns inga här där jag vuxit upp heller...samma sak som med fästingarna. Söderöver finns också mer folk och då mer våld och otäckheter. Jag är inte orolig att bli ensam, alltså att finna nya vänner för jag är en ruskigt trevlig människa. Men det finns mycket som skrämmer mig med södern... kanske någon här kan förklara för mig att det inte är så otäckt som jag föreställer mig?
Finns det någon härute på internet som gjort denna resa? Alltså flyttat lång söderut eller norrut och vad överraskade?
Ormar har jag aldrig sett här och hur som helst är det ju extremt ovanligt att bli biten. Fästingar har vi,men inga mängder och inga med tbe här i vart fall-tror det tillhör kusterna mer. Bor dock aningens norr om skåne,där skulle jag inte trivas av flera skäl,men du känner nog till det lite redan så det kommer säkert gå jättebra.
Jag ska nämligen flytta utanför Malmö och är helallergisk mot getingar (Har adrenalinspruta i väskan under somrarna). Klockrent! ;) Jag tar allt med en klackspark. Tack för alla svar! :)